Pumping og oppbevaring av morsmelk

Solstrålende

Blir kjent med forumet
Jeg pumper meg for å se om jeg kan øke produksjonen litt.

Jeg setter morsmelken rett i kjøleskapet i den beholderen som følger med pumpa. Kan jeg da neste gang bare skru på denne beholderen igjen og fortsette å fylle den? Slik at jeg får en dose hun kan spise seg mett på.

Nei. Melka skal være kald før den blandes med eldre melk, selv om det bare er snakk om noen timer.

jeg ville ikke tatt den kalde melken ut fra kjøleskapet under pumping slik at den blir varm igjen.

Hvis du har frossen melk i fryseren kan du helle ferskpumpet melk på samme beholder sålenge det er mer frossen melk i den enn det du heller på av varm melk. 

Mrs Lutz skrev:
jeg ville ikke tatt den kalde melken ut fra kjøleskapet under pumping slik at den blir varm igjen.

Hvis du har frossen melk i fryseren kan du helle ferskpumpet melk på samme beholder sålenge det er mer frossen melk i den enn det du heller på av varm melk. 

Huff, det ville jeg ikke gjort!!! Melka blir dårlig....

TuttiFrua skrev:

Dette står på ammehjelpen.no:

• En kan helle ny melk rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner.

Så det er fullt mulig å ha fersk melk i samme emballasje som frossen:-)

TuttiFrua skrev:

Mrs Lutz skrev:

neida den gjør ikke det. men var bare bittelitt jeg tok oppi av gangen og hadde det i dypfryser. det er etter råd fra ammehjelpen!

Back
Topp