Pumping og gi mm på flaske.. Trenger råd/ erfaringer.

Iroim

Elsker forumet
Jeg pumper og gir mm på flaske til Leon kristoffer, det fungerer kjempe fint for oss, og han legger på seg fint..

Problemet mitt er at denne pumpingen tar fra meg søvnen.. Pumper meg ca hver 3 time, får da ut ca 150 ml hver gang.. Men om natten betyr det at jeg må skifte bleie, mate Leon Kristoffer, pumpe meg og koke opp pumpen til neste gang... Tar ca 1, 5 timer, og da er det kun 1,5 time eller mindre til lillegutt vil ha mat igjen...

Noen som har kuttet ut pumping på natten, og allikevel beholdt melkeproduksjonen?
Eller er det noen som gir nan på kvelden og natta? Og pumper kun på kveld og morgen???

Trenger virkelig råd, for blir fryktelig sliten.. Og det er ikke pga leon, for han er jo bare snill[:D]

trenger  ikke å gi han mat på naten om han ikke våkner selv... Caroline har bare våknet 4 netter siden hun ble født og da har hun fått mat. du kan jo også bare pumpe litt ekstra på kvelden og ha melken i kjøleskapet... da er det bare å varme den og gi om natten om han skulle våkne[;)]

Jeg både pumper og ammer.

Om dagen får hun bare pupp og om natten bare flaske, hvis hun våkner. (Pappaen gir flaske mens jeg pumper til neste måltid, eller fryser ned)  Hvis hun ikke våkner, står jeg ikke opp i løpet av natten for å pumpe. På det meste har det gått 10 timer på natten, og det har gått helt fint! Føler meg som Dolly Parton, men.... Har ikke vært plaget med at melken blir borte. Pumper ca 250 pr pumping hvis hun ikke har drukket først.

Jeg synes det er viktig å prioritere nattesøvn. Prøv deg frem. Synes du det blir lite melk er det fort gjort å pumpe det "opp" igjen. Lykke til!

(Skjønner godt at du synes det blir strevsomt. Jeg har 5 pumpesett, så jeg slipper unna med 1 stor "koking" i døgnet.)

Jeg pumper bare en gang i døgnet ellers tar veslegutten unna melka.
Pumper da på nattaen eller mårran, kommer ann på når han våkner og vil ha mat.
Da pumper jeg samtidlig.

Han får da flaske på kvelden sånn at jeg veit at han er god og mett før han skal sove.

Leon Kristoffer våkner og er sulten på natten han. Ca 3 ganger, og bleia er alltid full av tiss og bæsj... Skal prøve å la vær å pumpe meg i natt, med siste pumping rundt kl 24 og så igjen 07... Hmmm... Kanskje jeg skal prøve å gi ham sutten på natta, og roe han ned etter vi har skifta bleie.. Mulig det er derfor han våkner, selv om jeg tror det er for å få mat.[:D]

Back
Topp