Pumping - lite melk

H_7392

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei,
Jeg pumper etter amming for å se om det kan hjelpe melkeproduksjonen min (etter anbefaling fra helsestasjon). Men det kommer svært lite når jeg pumper. Føler ikke det har økt, av og til kommer det 0 av og til 25 ml.

Noen andre som har pumpet for å øke melleproduksjon? Har det fungert? I så fall hvor lenge pumpet du før brystene regulerte seg selv?
 
Pumping gir ingen/liten indikasjon på hvor mye melk du har. Dvs at du kan ha fått mer melk selv om det kommer lite når du pumper, hvordan virket baby etter måltid? Hvordan er bleier? Ta kontant med ammehjelper :)
 
Pumping gir ingen/liten indikasjon på hvor mye melk du har. Dvs at du kan ha fått mer melk selv om det kommer lite når du pumper, hvordan virket baby etter måltid? Hvordan er bleier? Ta kontant med ammehjelper :)

Ah OK. Ja var inne på veiledning denne uken og skal tilbake på mandag igjen. Han har flere våte bleier om dagen og ligger ved brystet til han slutter å suge/sovner. Men vektoppgangen var dårlig så mater også med mme..

Hat lest om å øke melkeproduksjonen med hjelp av pumping på ammehjelpen sine sider så derfor jeg lurte på om det fantes noen indikasjoner på om det faktisk hjelper.
 
Det hjelper i den grad det er stimulering av brystene, men ikke sikkert du vil få ut voldsomme mengder uansett. Pumping er som nevnt ingen god indikasjon på faktisk produksjon :)

Det mest effektive er dog (hvis baby har godt sugetak og tømmer brystet effektivt) hyppig amming - kutt ut mme. Da vil baby og pupp finne ut av det best sammen. Siden pumping er mindre effektivt for produksjonen enn at frisk baby øker den vil det å ettermate med mme + pumping egentlig bare være dobbeltarbeid liksom :) men i de tilfellene baby ikke har godt nok sugetak er dog pumping veldig effektivt.

Kan anbefale å kontakte ammehjelper, da kan du få en ekstra vurdering av vektkurve, sugetak og tiltak dere kan gjøre :)
 
Jeg har vært pumpe mamma (hatt sugesvake barn). Har pumpet døgne rundt uten å klare å øke produksjonen noe nevneverdig. Måtte gi mme i tillegg for babyen spiste jo mer og mer, mens min produsksjon stod på steder hvil. Så her har ikke hyppig pumping ført til økning i produksjon, men har sett her inne at noen klarer å pumpe ut store mengder, men har inntrykk av at det er de som har godt med melk fra før.
 
Back
Topp