Pumping (igjen)

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Er det noen av dere som fullpumper enda? Hva er planen deres framover? Jeg pumper hver 3-4 time døgnet rundt. Har begynt å fryse ned nå. Håper å fylle opp fryseren sånn at jeg kan trappe ned etterhvert. Føler meg så bundet til pumpa. Helsesøster anbefalte å prøve å gi bryst igjen. Men jeg er så redd for å ødelegge de gode rutinene med flaske og søvn. Nå sover lillemor hele nettene og legger godt på seg. Så det frister ikke å eksperimentere med amming igjen. Ikke frister det å gi mme heller når melkeproduksjonen er så god. Vil gjerne høre andres rutiner på pumping. Eventuelt kombinasjon med mme. Hvor ofte pumper dere og hvor lenge?

Tar hun ikke bryst?
Prøvd brystskjold?
Må vær bale å måtte pumpe hele tiden

Fullpumpet i 1 mnd ca, og delpumpet i 2, så satte jeg pumpa på hylla for godt. Det tok for lang tid. Slet med mye dårlig samvittighet fordi jeg sluttet å gi mm, men det gikk jo på helsa løs å pumpe hver 3-4 timet døgnet gjennom. Så jeg overga meg til mme for godt etter 2 mnd. Og vi begge trives med det :) dessuten er han mettere lenger.

Hvis du har et lager med mm nå så holder vel det en stund? Så kan du jo begynne med mm og mme i annenhver flaske. Vet hvor slitsomt det er med den pumpinga, men har og full forståelse om du fortsatt ønsker å pumpe :)

Lulilu

Tar hun ikke bryst?
Prøvd brystskjold?
Må vær bale å måtte pumpe hele tiden

I begynnelsen fikk vi ikke til skikkelig. Jeg ble veldig sår og det gjorde sykt vondt. Begynte da å pumpe. Det har fungert på et vis. Men begynner nå å bli drit lei :)

Prøvde brystskjold på sykehuset. Men det hjalp ikke når sårheten var kommet så langt.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Fullpumpet i 1 mnd ca, og delpumpet i 2, så satte jeg pumpa på hylla for godt. Det tok for lang tid. Slet med mye dårlig samvittighet fordi jeg sluttet å gi mm, men det gikk jo på helsa løs å pumpe hver 3-4 timet døgnet gjennom. Så jeg overga meg til mme for godt etter 2 mnd. Og vi begge trives med det :) dessuten er han mettere lenger.

Hvis du har et lager med mm nå så holder vel det en stund? Så kan du jo begynne med mm og mme i annenhver flaske. Vet hvor slitsomt det er med den pumpinga, men har og full forståelse om du fortsatt ønsker å pumpe :)

Lulilu

Huff. Det er den samvittigheten jeg også sliter med. Men det var ganske lurt det du skriver om å gi annenhver flaske :) når du delpumpet, hvor ofte pumpet du da? Jeg prøver å redusere ned til hver 5. time nå. Det får holde. Skal heller svelge noen kameler og supplere med mme. Det er jo ikke verdens undergang :)

Huff. Det er den samvittigheten jeg også sliter med. Men det var ganske lurt det du skriver om å gi annenhver flaske :) når du delpumpet, hvor ofte pumpet du da? Jeg prøver å redusere ned til hver 5. time nå. Det får holde. Skal heller svelge noen kameler og supplere med mme. Det er jo ikke verdens undergang :)

Det er ikke verdens undergang nei! Og mange rundt deg sier sikkert det samme ;) og støtter deg nok i at det er greit å gi mme :) Og det er det jo!! Prøvde å øke produksjonen til det stadiet du er på nå med pumping hver 3-4 time, men jeg fikk overproduksjon og fikk vondt i brystene rett og slett. Det ble med rundt hver 5 time. Man skal jo ha et liv også ;) Hele hverdagen dreier seg om pumping hvis ikke. Det jeg også gjorde var å ha 50/50 med mm og mme i flaskene. Bland mme først og varm den litt mer enn fingervarm. Så tilsetter du mm til den er fingervarm og drikkbar. Det stabiliserer magen, og den lille får ikke magevondt. Når jeg begynte med kun mme måtte jeg tilsette litt malt i ny og ne for at han ikke skulle bli så hard. Lykke til og ikke slit deg ut med pumping :)

Lulilu

Det er flere av oss som sliter. Nå har jeg delpumpet siden fødselen, mikro er to måneder og nå må jeg legge opp selv om målet var tre måneder. Jeg blir jo misunnelig på de melkemengdene enkelte får ut, men jeg har aldri klart å få ut mer enn 40-50 ml.. Nå er jeg nede i 20 ml.. Å pumpe hver tredje time er slitsomt! Nå har jeg fått gnagsår på brystvortene også, så nå må jeg kaste inn håndkle!

Det er flere av oss som sliter. Nå har jeg delpumpet siden fødselen, mikro er to måneder og nå må jeg legge opp selv om målet var tre måneder. Jeg blir jo misunnelig på de melkemengdene enkelte får ut, men jeg har aldri klart å få ut mer enn 40-50 ml.. Nå er jeg nede i 20 ml.. Å pumpe hver tredje time er slitsomt! Nå har jeg fått gnagsår på brystvortene også, så nå må jeg kaste inn håndkle!

Det samme skjedde her! Men vær fornøyd med 2 mnd. Det er bedre enn ikke'no i det hele tatt :)

Back
Topp