pumping av morsmelk

Sindi_82

Glad i forumet
9 dager etter fødsel får jeg fortsatt bare 20 ml ut ved pumping...Hvor mye er det vanlig å få ut? Er det utdrivningsrefleksen det er noe galt med eller har jeg så lite melk? Lillegutt får tillegg pga at jeg har ett problembryst...

Det var lite ja..

Jeg kunne på dag 3-4 pumpe 60-80 ml ETTER at hun hadde spist..
Og jeg kan nå pumpe ca 100 ml, men da har hun ikke spist først..

(Dette er per bryst).
Mulig jeg har mye melk, men 20 ml er jo lite.
På sykehuset kalkulerte de hvor mye lillemor skulle spise da hun var 4 dager gammel. Dette regnet de ut fra fødselsvekt og hvor gammel hun var, og hun skulle ha 40 ml per måltid da.

Hvor mye tillegg får han da? lar du han spise fra begge bryst ved hvert måltid?

Da jeg amma sønnen min klarte jeg aldri å pumpe ut mer enn 10-20 ml, men jeg hadde mer enn nok melk når jeg amma... Det er ikke alle som får til å pumpe seg desverre..

Det ene brystet skulle jeg egentlig kutte ut pågrunn av at lillegutt ikke fikk til å suge på det, ikke de på sykehuset engang fikk han til å henge der. Det brystet har det lett for å sette seg betennelse i  og det ble varmt, vondt, rødt og hovent på sykehuset, i tillegg har jeg innovervendt brystvorte der...Men så var det noen som tipset meg om å prøve skjold på den puppen og det prøvde jeg i sta og det funka. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg har så lite melk. Men dere som har så mye melk, hvor ofte ammer dere da? Hvor lenge osv...

Han er faktisk nesten umettelig, jeg ammer først, deretter får han ca 60 ml tillegg. Noen ganger vil han ha enda mer. Vil legge til at han ble ganske underernært på sykehuset og at jeg på tredje dagen ble anbefalt å gi tillegg.

Jeg klarer å pumpe cirka 40ml fra hvert bryst 3-4 ganger i døgnet. Han får ikke pupp annet enn på natta, blir så sår, så pumper meg og sparer deg og gir i tillegg MME. Fikk en nesespray av legen pga brystbetennelse, tar denne før jeg skal pumpe meg, men vet ikke om det hjelper. Jeg pumper først den ene, så den andre så går jeg tilbake og prøver en runde til med en gang :)

ok, hvor gammel er ungen din

Back
Topp