Pumping av bryst

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Rart spørsmål, men hvis dere pumper et eller to bryst, hvor mye får dere ca ut da?:)
I dag har snuppa vært så grinete at jeg mistenker jeg har for lite i melk. (jeg gir også mme, men tror jeg gir for lite)
Prøvde å pumpe begge nå og fikk kun ut 50 Ml på begge:eek:
 
Det varierer, men om morgenen hvis det er lenge siden sist jeg pumpet eller ammet, så kan jeg få opptil 110-120 ml tilsammen på begge. Hvis det er på ettermiddag/kveld har jeg ofte mye mindre. Prøv å pump tidlig på dagen, da har man mest melk mener jeg å ha lest et sted :)
 
Trenger ikke å være samsvar mellom pumping og hva bebis får ut :)
 
Stort sett pumper jeg like etter jeg har ammet, da får jeg ut ca 100ml tilsammen. Hvis det går en liten stund etter amming bruker det å være mellom 130-150ml tilsammen:) pumper 10 minutter på hver pupp!
 
Har pumpet venstre bryst et par ganger nå de siste dagene, og fikk første gang ut 100 ml på 10 minutter, og i dag fikk jeg ut 90 ml på 12 minutter. Babyen har nå rundet fire uker. Da hun var én uke testet jeg ut å pumpe begge brystene samtidig i 15 minutter, og fikk ut 50 ml til sammen, så det har utviklet seg en del.
 
OK! Hun er bare 6 dager, så kanskje det er noe av grunnen :)
Takk for svar!
 
OK! Hun er bare 6 dager, så kanskje det er noe av grunnen :)
Takk for svar!

Hvorfor gir du mme?
Mme (uten "grunn") er melkens verste fiende.

Bli med i denne gruppen:
https://www.facebook.com/groups/ammegruppen/?fref=ts

Og les denne:
http://www.emmapickettbreastfeedingsupport.com/twitter-and-blog/low-milk-supply-101

Grinete baby er helt normalt, og har som oftest ikke noe med lite melk å gjøre, men med umodent tamsystem og det faktum at de er helt nye i verden å gjøre. ;)
 
Hvorfor gir du mme?
Mme (uten "grunn") er melkens verste fiende.

Bli med i denne gruppen:
https://www.facebook.com/groups/ammegruppen/?fref=ts

Og les denne:
http://www.emmapickettbreastfeedingsupport.com/twitter-and-blog/low-milk-supply-101

Grinete baby er helt normalt, og har som oftest ikke noe med lite melk å gjøre, men med umodent tamsystem og det faktum at de er helt nye i verden å gjøre. ;)
Etter anbefaling av sykehuset ;) Jeg er brystredusert, og blodsukkeret var for lavt så hun fikk ikke i seg nok :)
 
Pumpet i går, 10 min på hvert bryst. Fikk ut 130 ml.
 
Pumpet nå i sjutiden og fikk ut 30 til sammen:p kunne nok fått en del mer tidligere på dagen, kjenner at det er mindre på kvelden. Til oppmuntring:p straks fire uker gammel:)
 
I dag fikk jeg ut 130 ml på ene brystet, så det varierer veldig merker jeg! Hadde dog veldig melkespreng og mini hadde en liten gråteøkt, og det hjalp nok på å få ut melka :D
 
Med storebror pumpet jeg meg de 3-4 første ukene men gikk kanskje ut max 40 ml på begge sider totalt på en god dag. Ellers lå det på mellom 10 og 20 ml på begge sider totalt. Med lillebror pumpet jeg meg på sykehuset og da kom det kun noen få dråper ut på ene siden om jeg var heldig. Men har hørt det ikke samsvarer med hva baby får ut og det som en klarer å pumpe da baby gjerne ofte vil klare å få ut mer. Jeg drev og veide storebror 1-2 ganger i uken også på helsestasjonen, var slik jeg fant ut jeg ikke hadde nok melk siden han (ifølge hs) ikke la på seg tilstrekkelig og han brukte store deler av dagen til å gråte om han ikke fikk pupp og brukte lang tid på å spise
 
Jeg får ut ca 60 mL totalt. Da gir jeg med når det ikke lenger kommer noe melk (etter 5 min ca, per bryst). Da vi ga mini pumpemelk krevde han to sånne doser på ett måltid, så er tydelig at han er ca dobbelt så effektiv som pumpa da. Har dog feil trakt. Har fått den nye og forhåpentligvis passende trakta i posten nå, så håper det hjelper på effektiviteten til pumpa :)
 
Jeg har pumpet pga brystbetennelse. Har nok overproduksjon på det ene brystet. Får ut mellom 70ml og 130ml på høyre og mellom 40ml og 80ml på den andre. Er nok derfor jeg får betennelse også :(
 
Pumpet her om dagen for å sjekke. Fikk ut 125ml på ene siden. Har god produksjon, vet jeg. Fullammet storesøskenene, og de rundet 10 kg da de var 4mnd.
 
Jeg fullammer, men får likevel bare ut maks 40ml med pumpe ;) det EE absolutt ingen samsvar med hvor mye man pumper og hvor mye baby spiser! :)
 
Hva mener du med at mme er melkens verste fiende?!

Chill ned. ;)

Jeg mener at hvis man tror man har lite melk, og derfor gir mme uten at det er nødvendig, får kroppen beskjed om at babyen ikke trenger melk, og produksjonen går (ytterligere) ned.
Altfor mange mødre får beskjed om å gi mme uten at babyen har behov for det, og det ødelegger ammingen for mange.
Det beste man kan gjøre for ammingen, er å amme så ofte og så lenge babyen vil, og å stole på puppen. ;)
 
Back
Topp