Pumpespørsmål

Saskia

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Jeg har ei veldig sår brystvorte, og pumper litt innimellom for å spare den. Men føler jeg får så lite ut av det brystet. Dere andre som pumper: Hvor mye får dere ut av et bryst? Samuel er 18 dager idag. Jeg får 20-30 ml utav den vonde, nå på ettermiddagen, men fikk 60 ml utav den gode idag morges. Er det mer trening som skal til? Eller burde jeg pumpe oftere for å få opp produksjonen? Og hvordan vet man at man har fått ut "alt"? Fikk tips om at Samuel burde få ca 75 ml pr måltid ved 8 måltid, men han spiser litt flere enn det i løpet av døgnet. Arg...så usikker. Han har mange tisse- og bæsjebleier, så tror at han får i seg nok

Jeg pumpa en del i starten siden lillejenta ville ta bare det ene brystet og jeg pumpa ut alt mellom 50 og 150 ml per pumping, men fikk høre av helsesøster at det var mye melk til å være så tidlig. Jeg brukte medela swing og er veldig fornøyd med den! :) Vet ikke om du trenger å stresse med å få opp produksjonen nå som du pumper, for det vil vel ordne seg selv etter hvert som du gir fra begge igjen? :) Jeg pumpet et bryst og ammet fra det andre til hvert måltid, produksjonen ble litt mindre på det jeg pumpet, men det har ordnet seg selv etter at jeg begynte å amme fra begge :)

Og om babyen får i seg nok, så hadde ikke jeg stresset med det :) Vi har nok å tenke på utenom :p

De sier vel det at man ofte får mindre ut ved pumping enn ved amming, så kan godt være det er det :)

Pumper bare er å får ca 100 ml per pupp :P pumper da ca vær 4 time :) men har en stor gutt som trenger mye mat.

Jeg bruker å massere imens jeg pumper da kommer det mer:)

Pumpet i dag tidlig da jeg våknet. Lille mann har sovet 7 timer i strekk, så jeg hadde fryktelig spreng. Han spiste seg mett, og jeg pumpet ut 180 ML!

Ofte får babyen ut mye mer enn pumpa får ut, det er iallefall min erfaring. Jeg klarer nesten ikke håndmelke ut noe heller, og den fine elektroniske pumpa til 1500 kr er ikke spesielt effektiv. Babyen derimot får ut masse :) På ammepoliklinikken veide de henne før og etter amming og hun gikk opp 90 gram så det tilsvarer vel rundt 90ml? :)

Back
Topp