Pumpemammaer i jobb!

Evlina

Elsker forumet
Assistert-jentene
Oktoberfruene 2018
♡Julekulene 2021♡
Fyrer av noen spørsmål. Hadde satt pris på om noen orker svare på noe av det :D

Hvordan gjør dere det på jobb? Pumper dere der? I så fall, tar dere med dere melka hjem å i hva da? Kjølebag og flasker/poser? Hva oppbevarer dere pumpa i under transport (gjennomsiktig ziplockpose fikk litt snåle blikk fra kollegaene)?

Jeg må pumpe en gang i løpet av arbeidsdagen for å opprettholde produksjon og for å tømme unna for å unngå brystspreng. Så har kjøpt en manuell pumpe for å få jobben gjort. Men er så usikker på hvordan jeg skal løse det med transport av pumpe og melk på grunn av begrenset plass i sekken. Har vurdert melkeposer fra Medela og kjøleelement i en liten kjølebag, men er usikker på om det er godt nok for holdbarhet på melka. Blir 3-4t i kjøleskap + 1.5t i sekk eventuelt.

Håper noen har noen svar til hvordan de har løst dette. ❤️

Jeg hadde med pumpe på jobb. Brukte elektrisk dobbelpumpe og pumpebh så jeg satt å pumpet mens jeg jobbet. Brukte melkeposer. Hadde en sånn kjøleboks på kontoret som jeg kunne koble til strøm slik at melken holdt seg kjøleskapskald. Hadde ikke tilgang på felles kjøleskap. Hadde brukt om jeg hadde hatt det (oppbevart melkeposene i en ugjennomsiktig plastboks) . Også hadde jeg med en liten kjølebag med kjøleelement som jeg hadde melken i når jeg dro hjem fra jobb. Pumpen tok jeg med hjem hver dag for vask og sterilisering og fordi jeg også brukte den hjemme.

Jeg pumpet to-tre ganger daglig på jobb. De satt inn et kjøleskap på et eget kontor, slik at jeg fikk sitte skjermet. Brukte dobbel elektrisk pumpe fra Medela. Har passe kort vei fra jobb, så brukte ikke kjøling under frakt, men det tror jeg at jeg skal gjøre neste gang om det blir fullpumping da også.

Back
Topp