Pumpe

Sasty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Novembergull 2017
MayDay2021
Veit det har vært snakka om før.. men hvilken brystpumpe vil dere anbefale? Vil ha manuell pumpe :)

Jeg hadde ikke gått for manuell, men det er pga at jeg hadde dårlig erfaring fra sist.
Jeg har denne gangen kjøpt Avent sin elektriske. :)

Jeg ville også valgt elektrisk, var utrolig slitsomt med manuell husker jeg fra sist gang.. Har ikke kjøpt ennå, men blir Avent el Medela. På sykehuset hadde de Medela og var veldig fornøyd med den. Var der i to uker og pumpet dagen lang så fikk god erfaring kan du si☺️ så det var nedtur å komme hjem å bruke manuell, avent sin. Sikkert bra avent, bare den hadde vært elektrisk. Kjøpte aldri ny da for kan ikke huske jeg hadde så behov etter hjemkomst. Men jeg sa at om jeg skulle trenge pumpe igjen så skulle jeg ha elektrisk!

Har disse to. Den manuelle fungerer helt fint :-) fikk ikke brukt den elektriske så mye da melka forsvant.. (mistet melka da mannen ble hasteopperert og jeg måtte stelle 100 sau med mating x2 hver dag +1 mnd gammel baby... og jenta var 2,5 år )

Vedlegg

• 1452775995418.jpg
    1452775995418.jpg
    33,6 KB · Visninger: 33
  • 1452776009091.jpg
    1452776009091.jpg
    34,1 KB · Visninger: 33
Har avent manuell brystpumpe. Fungerte supert for meg forrige gang, og får lett plass i vesken om en skal noe og ikke skal ha med seg baby :)

Har medela pumpa. Vurderer elektrisk men er litt usikker. Er så lettvint med den manuelle når man vil øke. Har ikke prøvd elektrisk heller da. Jeg fullpumper og er kjempe fornøyd med medela sin. Men anbefaler å kjøpe store flasker. På morran så pumper jeg ut ca 210-230 ml og flaskene som følger med er kun på 150 ml.

Jeg måtte ty til pumping i dag pga skikkelig melkespreng og får ikke til håndpumping. Syns avent sin manuell funket veldig godt :) men har ikke prøvd noen andre da :p

En ting jeg lurer på med pumping. Får du virkelig ikke ut noe mer er du da tømt? Så fall har jeg heldigvis ikke sååå mye melk enda da jeg fikk ut 60ml. Melken begynte vel ikke å komme skikkelig før i forgårs..

Takk damer :-) jeg har ikke lommebok til en elektrisk en så det får bare være ;-) har nå bestillt avent sin, og håper jeg blr fornøyd med det, så får vi se om behovet for flere flasker kommer etterhvert. Hovedtanken med å pumpe er at sambo skal få mate litt innimellom, også er det jo fint hvis man er sår å gi puppen en pause :-)

En ting jeg lurer på med pumping. Får du virkelig ikke ut noe mer er du da tømt? Så fall har jeg heldigvis ikke sååå mye melk enda da jeg fikk ut 60ml. Melken begynte vel ikke å komme skikkelig før i forgårs..
Babyen får ut mer enn en pumpe. Det er det de sier til meg hele tiden.

Back
Topp