pumpe uten å øke produksjonen??

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Er så sår på den ene brystvorten så jeg prøver å amme mest på det andre brystet og heller bare ta en gang innimellom på det såre. Dette går greit på dagtid, men når kvelden og natten kommer får jeg så veldig spreng i den puppen jeg ikke ammer så mye på! Har prøvd å håndmelke, men det tar evigheter og synes ikke det letter noe særlig på trykket selv etter å ha håndmelket i 15-20 minutt! Har manuell pumpe og i morges måtte jeg pumpe fra den vonde puppen for å lette litt på trykket da det føltes ut som den skulle sprenge! Men er det dumt å pumpe? Trigger jeg bare puppen til å lage mer melk når jeg gjør det sånn? Jeg pumpet den ikke helt tom, men fikk fort ca 70 ml.

Håper noen har noen gode råd :)

Du kan risikere å få en stor og en liten pupp og ikke minst tette melkeganger og betennelse på det du ikke tømmer ofte nok. Jeg ville ikke gjort det slik. Pump det vonde brystet og gi i kopp (eller flaske) annethvert måltid og amme med det andre brystet annenhver gang. Når du blir litt bedre igjen til å amme på det, så prøv annen ammestilling.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk beskjed på sykehuset om at hvis man pumper når man har brystspreng så produserer man bare mer og får mer vondt så det bare blir en ond sirkel. De sa det beste var å ikke gjøre noen ting. Men man kunne ta en paracet.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed på sykehuset om at hvis man pumper når man har brystspreng så produserer man bare mer og får mer vondt så det bare blir en ond sirkel. De sa det beste var å ikke gjøre noen ting. Men man kunne ta en paracet.

Men risikerer man ikke å få brystbetennelse da? I og med at brystet ikke blir tømt? Vanskelig dette!

Men risikerer man ikke å få brystbetennelse da? I og med at brystet ikke blir tømt? Vanskelig dette!

Hvis du pumper akkurat like mye som babyen drikker, så går det vel greit. For det er jo meningen at du skal produsere like mye melk spm babyen trenger.

Hvis du pumper akkurat like mye som babyen drikker, så går det vel greit. For det er jo meningen at du skal produsere like mye melk spm babyen trenger.

Ja sant:) jeg pumper det ikke tomt, nå er jeg mindre sår så jeg pumper kun litt før amming for å lette på trykket og for at lillegutt skal få bedre tak:)

Back
Topp