Pumpe melkelager - fullammer

LinnS

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
Noen som har noen gode tips på hvordan bygge opp et lager av melk til baby, samtidig som man fullammer? Har nok av melk, men er likevel redd for å "ta" melken som baby egentlig skal spise.. :p så tar gjerne i mot gode tips, siden baby er for liten til å slutte med melk når jeg må ut i jobb igjen :hungover:

Noen som har noen gode tips på hvordan bygge opp et lager av melk til baby, samtidig som man fullammer? Har nok av melk, men er likevel redd for å "ta" melken som baby egentlig skal spise.. :p så tar gjerne i mot gode tips, siden baby er for liten til å slutte med melk når jeg må ut i jobb igjen :hungover:

Jeg har en del melk i fryseren nå(fryser i medela sine fryseposer, gjort siden fødsel). Har en god melkeproduksjon og pumper meg om morgenen og kvelden, etter første amming og siste amming før sovetid på kveld.

Jeg har også gjort det over en periode. Reiste bort i 3 dager nå og hadde da nok til 3 dager. Jeg pumpet kun 1 gang om dagen, og over en god tidsperiode.

pumpet meg så fort som mulig etter at F hadde spist, så det ble jo ikke store porsjonene, men sammen ble det nok :-)

Hvis baby spiser av pupp1, så pumper du bare pupp 2 rett etterpå..?
Du produserer jo melk hele tiden, og mye er på plass på relativt kort tid etterpå. Og hvis det skulle bli for lite plutselig, så har du jo ikke kastet melka ;)

Og. Når du er på jobb, har du krav på ammefri. Om du ikke kan dra hjem å amme, så kan du pumpe. Det tar du bare med hjem og setter f.eks i kjøleskapet til dagen etter :)
Da trenger du ikke like mye "på lager" heller.

Du produserer jo melk hele tiden, og mye er på plass på relativt kort tid etterpå. Og hvis det skulle bli for lite plutselig, så har du jo ikke kastet melka ;)

Og. Når du er på jobb, har du krav på ammefri. Om du ikke kan dra hjem å amme, så kan du pumpe. Det tar du bare med hjem og setter f.eks i kjøleskapet til dagen etter :)

Ammer du "bare" ett bryst pr gang? :greet025

Lurt! Takk :) Låser meg av og til i mine egne tanker så greit med andre sin input :p

Jeg har også gjort det over en periode. Reiste bort i 3 dager nå og hadde da nok til 3 dager. Jeg pumpet kun 1 gang om dagen, og over en god tidsperiode.

pumpet meg så fort som mulig etter at F hadde spist, så det ble jo ikke store porsjonene, men sammen ble det nok :)
Takk for svar. Prøver på det samme, og blir vel litt på noen mnd fram til permisjon er over! :)

Ammer du "bare" ett bryst pr gang? :greet025

Oftest, ja :P Blir gjerne begge om kvelden, men ..

Hehe, jeg tenkte faktisk ikke på at noen kanskje ikke hadde den melkeproduksjonen dog.

Pump på jobb. Ha med en liten kjølebag med fryseelementer og putt den utpumpede melken der, så holder den seg fint :)

Jeg har pumpet melk til melkebanken før Jenten vokner om morningen, har jeg pumpet begge bryst. Når hun ammer ser jeg at hun fortsatt drikker mye som jeg ikke fikk ut ved pumping, og vekten hennes har alltid gått fint oppover så ble trygg på at hun får nok også. Hvis man nattammer så kan man kanskje amme på et bryst hele natten. Jeg får ut mellom 140-250ml om morningen, og det har blitt mange dager innimellom levering til sykehuset så frysen begynner å bli ganske full. Hun er jo snart 5 måneder så har ikke begynt å bruke av melken, syns mannen sløser når han tar ut melk som jenten ikke ender opp med å drikke. Tenkte i utgangspunktet å lage grøt på melken.

Back
Topp