Pumpe melk

EllemEllen

Blir kjent med forumet
Vi sliter med ammeteknikk og må bruke skjold. Vi pumper i tillegg.
Lille er en uke i dag og ivrig på å suge. Har et enormt suge Egon. Og på kveldssmming må vi gi morsmelk i tillegg på sprøyte.
Jeg er derfor usikker på hvor mye melk jeg faktisk produserer. Så spørsmålet er, hvis flere ammer og pumper: etter at lille har forsynt seg, hvor mye klarer du å pumpe ut?

Vi har heller ikke ammeteknikken helt innarbeida, så jeg pumper mye per dag og gir fra medisinbeger i tillegg. Siden teknikken ikke er der er effektiviteten også dårlig så etter 5-8 min på en pupp er hun "ferdig". Så da har jeg en hel pupp tilgjengelig for pumpa. Men har merka meg at pumpa (Medela swing maxi) ikke tømmer puppene så bra, og selv når den ikke drar ut får jeg alltid håndpumpa litt i ettertid - dette er selv om jeg prøver flere kanaler.

Nå er der jo slik med pumpinga at den øker produksjon kraftig, jo mer pumpe jo mer melk. Så mengden du har nå vil ikke nødvendigvis være lik den i kveld :-)

Ga lillebror pupp fra venstre side før vi skulle til byen en tur, spiste seg mett også pumpet jeg ut restene for å ha på flaske ifall han ble sulten i butikkene. Pumpet da full ei 125ml flaske og kunne sikkert pumpet mer. Gjorde det samme en annen dag på høyre side, men da kom det bare ut ca 70-80ml. Varierer veldig. Husk at på kveldstid produserer man "mindre" melk, derfor vil de fleste babyer som regel ligge lenge/ofte ved puppen. Ble jeg fortalt på barsel hvertfall. :-) har du prøvd å sett ut forskjellige ammestillinger? Ammehjelpen.no er ei fantastisk side! Slet mye i starten med at lillebror sugde feil, men tvillingstillingen hjalp oss enormt for å få han på rett spor :-)

Jeg synes bare ikke det virker som det blir mer!! Men det skal også sies at jenta mi er veldig sugevillig og kan ligge til brystene i over en time. I morges holdt vi på i 1,5 t før hun var fornøyd. Da tok vi først det ene brystet, i lagt rape og stellepause. Tenkte det var nok. Men nei, hun ville ha mer gitt. Så da tømte vi det andre brystet. Og så pumpet jeg ca 30 ml.

Ga lillebror pupp fra venstre side før vi skulle til byen en tur, spiste seg mett også pumpet jeg ut restene for å ha på flaske ifall han ble sulten i butikkene. Pumpet da full ei 125ml flaske og kunne sikkert pumpet mer. Gjorde det samme en annen dag på høyre side, men da kom det bare ut ca 70-80ml. Varierer veldig. Husk at på kveldstid produserer man "mindre" melk, derfor vil de fleste babyer som regel ligge lenge/ofte ved puppen. Ble jeg fortalt på barsel hvertfall. :) har du prøvd å sett ut forskjellige ammestillinger? Ammehjelpen.no er ei fantastisk side! Slet mye i starten med at lillebror sugde feil, men tvillingstillingen hjalp oss enormt for å få han på rett spor :)
Bruker tvillingdtilling. Hvor gammel er babyen din? 125 ml er jo enormt!!!

Han var 3uker i går. Hadde ekstremt spreng de første dagene da han var sliten og kvalm etter fødsel, ville ikke spise så mye. Så pumpet ut restene etter han hadde spist og ente ga jeg han det på flaske, eller så frøs jeg ned. Så produksjonen ble jo opprettholdt - og vel så det. Han gikk ned mye i vekt etter fødsel så måtte amme/pumpe hver 2time også vekke han å se om han ville ha. Nå går det mye bedre, passerte fødselsvekta på fredag og fått gode bollekinn! Og melka er det nok av, både pga mye amming og pumping, men også fordi jeg drikker myye vann og spiser godt. Fikk beskjed fra helsesøstra om å drikke og spise godt og næringsrikt for å øke/opprettholde melka så det er jo ennå en ting man må huske på :-P

Tusen takk for info. Jenta mi er jo bare en uke i dag og da er det håp om økt prod. Vi får se hva de neste dagene byr på

Jeg synes bare ikke det virker som det blir mer!! Men det skal også sies at jenta mi er veldig sugevillig og kan ligge til brystene i over en time. I morges holdt vi på i 1,5 t før hun var fornøyd. Da tok vi først det ene brystet, i lagt rape og stellepause. Tenkte det var nok. Men nei, hun ville ha mer gitt. Så da tømte vi det andre brystet. Og så pumpet jeg ca 30 ml.

Det er akkurat sann det er her hjemme med lillegutt også! Kan amme han i 40 - 60 min og noen ganger lenger! Og i etterkant pumper jeg for å prøve å få et lite lager i fryseren i tilfelle jeg må vekk på noe og får da kanskje bare tilsammen 30 på begge puppene :( virker ikke som at det kommer noe mer :/ synes det er så slitsomt at det tar så lang tid å amme :(

Prøv å slapp av hvila deg nær du har møjligthet till det.køp ammete. Voterøl har eg hørt noen har god erfaring av. Pumpa efter hver amming så vill nog de øka. Så hade eg nog gått på helsestasjonen og veid babyen. Før å se om hon legger på seg

Back
Topp