Pumpe for å øke produksjonen

aninewe

Forumet er livet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Har plutselig mindre melk etter en periode der jeg har vært alene med baby, mye stress og fått spist for lite. Tilbyr henne oftere, og hun virker fornøyd mellom måltider, men blir fortere sulten og virker ikke fornøyd mens hun ammer. Går greit opp i vekt.

Hvor lenge bør jeg pumpe etter hvert måltid for å øke produksjonen? Kommer bare ut typ 30 ml totalt nå (etter hun har spist) og de kommer i løpet av de første minuttene, hvor lenge skal jeg pumpe på tomme pupper? Tok 10 minutt på hver side i kveld. Er det passelig?

Har plutselig mindre melk etter en periode der jeg har vært alene med baby, mye stress og fått spist for lite. Tilbyr henne oftere, og hun virker fornøyd mellom måltider, men blir fortere sulten og virker ikke fornøyd mens hun ammer. Går greit opp i vekt.

Hvor lenge bør jeg pumpe etter hvert måltid for å øke produksjonen? Kommer bare ut typ 30 ml totalt nå (etter hun har spist) og de kommer i løpet av de første minuttene, hvor lenge skal jeg pumpe på tomme pupper? Tok 10 minutt på hver side i kveld. Er det passelig?
Ammehjelpen på facebook. 30ml er ganske bra om det er etter måltid. Hvor mye som kommer når du pumper viser ikke hvor lite/mye melk du har. Det viktigste er å tilby ofte for å øke produksjonen :)

Er helt normalt at produksjonen tilpasses ungen etterhvert også. I starten har man ett voldsomt overskudd, men etterhvert går det seg til. Du risikerer nesten mer å gi deg selv falsk overproduksjon om du pumper i tillegg.

Det sagt, om du vil stimulere til mer produksjon så pump på kvelden og natta, da aktiverer du mer prolaktin som er det melkefremmende hormonet. Men det kommer alikvell ikke så mye melk da, fordi på natta er den tykkere og utdrivningsrefleksen tregere. (en litt rar motsettning).

Husk å drikk godt også, jeg personlig har merket at produksjonen min er tregere og jeg kjenner meg slappere om jeg ikke drikker nok vann. Ett kaldt glass rett rundt ammestart kan for mange være positivt for utdrivninga også.

Jeg merker at min produksjon også er litt minkende og frykter å miste melken slik jeg gjorde sist. De to siste dagene har derfor baby og jeg ligget hud mot hud i senga hele dagen frem til storesøster kom fra skolen og ammet så mye han bare har orket. Jeg ønsker meg fremdeles litt mer melk så det blir nok ammemaratonn gjennom helgen også :)

Jeg merker at min produksjon også er litt minkende og frykter å miste melken slik jeg gjorde sist. De to siste dagene har derfor baby og jeg ligget hud mot hud i senga hele dagen frem til storesøster kom fra skolen og ammet så mye han bare har orket. Jeg ønsker meg fremdeles litt mer melk så det blir nok ammemaratonn gjennom helgen også :)

Har også ammet mye disse dagene og nå er det mer melk igjen ❤️

Hvordan merker dere at det er mer melk/mindre melk? Spreng? Merker ikke sånt jeg [emoji28] har hatt dager der hun har virket misfornøyd, men har tenkt det er økedøgn! Så har det gått fint igjen etter noen dager[emoji848]

Hvordan merker dere at det er mer melk/mindre melk? Spreng? Merker ikke sånt jeg [emoji28] har hatt dager der hun har virket misfornøyd, men har tenkt det er økedøgn! Så har det gått fint igjen etter noen dager[emoji848]

Jeg følger med på hvor mye han svelger under måltidene, og ser at det etter veldig kort tid går lenge mellom hvert svelg og at baby er mye misfornøyd. Jeg merker også fort forskjell på tyngden på brystene. Jeg har aldri noe melk til overs som jeg kan få pumpet ut og oppbevart, og baby må alltid ha begge brystene, og blir ikke nødvendigvis fornøyd da heller..

Er nok økesøgn hos deg, slik har vi her også. Det jeg merker er over flere dager så det blir annerledes .

Back
Topp