Pumpe/flaske

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Fordi lillemor har hengt i puppen stort sett hele tiden, har jeg ikke hatt noe overskudd jeg har kunnet pumpe ut,men nå har hun begynt å sove en del timer sammenhengende på natta, og da ender jeg opp med å våkne med spreng. Det passer jo egentlig greit, for et par uker er skal vi ha barnevakt for første gang, og da vil jeg gjerne at hun skal få morsmelk og ikke tillegg... Men det jeg lurer på da, hvor mye får dere ut når dere pumper og hvor lenge skal jeg pumpe om gangen? Og når lille skal få et måltid på flaske, hvor mye skal hun ha da? Helt grønn på dette altså!

Nå er jeg ikke så fryktelig erfaren med den pumpa, har bare brukt den et par ganger. Pumpet da på sprengte pupper og fikk ut 200ml på ca 20min tilsammen.

Jeg pumper hver tredje time, og får da ut ca 110 ml liter fordelt på begge brystene, for å få best effekt bør du pumpe i ca. 15 minutter på hvert bryst - da utdrivningsrefleksen kan starte flere ganger!:)

Hovedregelen er at de skal ha 15% av kroppsvekten sin iløpet av et døgn! :) Så du får regne ut hvor mye hun skal ha iløpet av et døgn, så deler du det på antall ganger hun spiser i døgnet! :) Min lille veier nå ca 5100, han skal da ha 765 ml i døgnet - delt på de ca.8 gangene han spiser iløpet av døgnet blir det da 96 ml per måltid, så han får 100 ml hver tredje time! :)

Hilsen frøken fullpumper! :)

Jeg pumper hver tredje time, og får da ut ca 110 ml liter fordelt på begge brystene, for å få best effekt bør du pumpe i ca. 15 minutter på hvert bryst - da utdrivningsrefleksen kan starte flere ganger!:)

Hovedregelen er at de skal ha 15% av kroppsvekten sin iløpet av et døgn! :) Så du får regne ut hvor mye hun skal ha iløpet av et døgn, så deler du det på antall ganger hun spiser i døgnet! :) Min lille veier nå ca 5100, han skal da ha 765 ml i døgnet - delt på de ca.8 gangene han spiser iløpet av døgnet blir det da 96 ml per måltid, så han får 100 ml hver tredje time! :)

Hilsen frøken fullpumper! :)

Takktakk :) da får jeg regne på det :)

Var kanskje ikke så ille å få ut 80 ml på ene sida da, syns det var så lite :P lillemor spiste nemlig på en side og så pumpa jeg den andre... Knota litt før jeg fikk inn teknikken da, for fikk ut 40ml på ca 20 min og 40 på de 5 neste minuttene :P

Back
Topp