Pumpamelk

Catski

Forumet er livet
Har omsider begynt å pumpe melk til nedfrysning.
Men det jeg lurer på, er om noen han noen som vet hva som er vanlig for en baby å spise i et måltid. Jeg driver å pumper i en og samme pose gjennom en dag, og fryser om kvelden. Pumper 2-3 ganger om dagen.
Kunne være greit å vite, slik at jeg kan gjøre det hele mer effektivt med tanke på bytting av poser.

Lurer på det jeg og ja..!! [8|]

Detta står det på boksen med mme:

2-4uker 80-150ml  6ganger daglig
1-2måneder 100-160  6-5 ganger daglig
2-3 måneder 130-160  6-5 ganger daglig
3-4 måneder 160-200 5 ganger daglig
4-5 måneder 160-200 5-4 ganger daglig
5-6 måneder 180-250 5-4 ganger daglig
over 6 måneder 200-250 4-3 ganger daglig

Snuppa mi som er 3-4 uker gammel gir jeg 135ml til hver 4 time og det er ho storfornøyd med..
Helsesøster fortalte meg også at et lite barn skal ha i seg så mye mat som tilsier 15 % av deres kropsvekt i løpet av en dag, men jeg prøvde det på snuppa og det var litt for lite for hennes del..

Jeg har blitt tipset om å fryse ned melka i isterningsposer. Det er da lettere å tine og kan variere på mengden.

Marcus drikker rundt 90ml.

Mia drikker mme, alt fra 100 til 160, men ligger normalt på 120-130 ml.

Fant dette på helsesøstersiden;

Hvor mye morsmelk trenger man til et måltid hvis en skal pumpe seg?

Spørsmål:
jeg lurer på hvor mye morsmelk en skal regne på et måltid. Jeg tenkte jeg skulle pumpe meg. Jeg mener å ha hørt at det er 2% av kroppsvekten, stemmer det? jeg har en gutt på 4 mnd og tre uker og han veide 7,8 kg sist jeg veide han (28.01.04)

Svar:

Svar: Det stemmer ganske bra, men jeg er mer vant til å gå ut fra tilsvarende mengde morsmelkerstatning for hans alder.

For å være sikker på at han vil få nok melk, vil jeg foreslå at du pumper 160-200ml.

Hilsen Ebba

Jeg bare fryser ned etterhvert som jeg pumper jeg. Pumper ikke så ofte da, bare en liten skvett hvis jeg har spreng. Lurer bare på når jeg skal bruke den melka jeg... [8|]

ORIGINAL: camilla&nurket

..jammen jeg trodde det var forskjell på mm erstatning og mm.
Magen holdes jo lengre mett av mme...

Er det bare jeg som tror det eller? hmm.... hadde den erfaringa fra
flaskemating sist jeg, at om jeg ga pumpa melk var hun OFTE sulten-
mens om jeg ga mme, kunne det holde i 3 timer mellom hvert måltid...

er fortsatt usikker jeg...

Signerer denne jeg[:D]

Back
Topp