Pump og spar

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Når begynner dere å tenke på å pumpe så dere har ett lager i frysen? Det holder jo i seks mnd.
Kjenner på at jeg vil ha litt liggende :P hehe

Hmm, jeg har ikke tenkt så langt enda...men det bør jeg gjerne?:P hmm...
Trenger man egentlig så stort lager? Til hva liksom? Gjerne dumt spm. men...:P

Jeg har på melkeoppsamler når jeg ammer fra ene puppen, slik at det samler seg masse melk i den. Etterpå putter jeg den melka i et beger som står i frysern. På det viset har jeg samlet opp masse melk til en dag jeg kan få bruk for det. Synes det var veldig lurt jeg :)

Jeg begynte med en gang jeg:-) kan jo bruke det til smaksprøver til grøt, om du skal drikle et glass vin osv:)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Hmm, jeg har ikke tenkt så langt enda...men det bør jeg gjerne?:P hmm...
Trenger man egentlig så stort lager? Til hva liksom? Gjerne dumt spm. men...:P
Hvis du skal en tur ut (etterhvert) så kan baby få. Og til grøt senere ja. Blandet med mm er visst det beste. Dyrebare dråper vi har :p

Tar det litt som det kommer, tenker jeg. Melken forandrer seg jo hele tiden for å tilpasse seg babyens behov, så jeg ser liksom ikke helt vitsen med å pumpe nå siden jeg ikke en gang vet om det blir behov for den.

Hvis du skal en tur ut (etterhvert) så kan baby få. Og til grøt senere ja. Blandet med mm er visst det beste. Dyrebare dråper vi har :p

Ja,selvsagt..skjønner:) julebord,venninnekveld,spa,frisør er det smart:D
Godt andre kan tenke for meg av og til:oops::p
Tviler dog på at jeg kommer til å fylle frysen, men tar det etter behov og gjøremål da:rolleyes:

Det var smart! Jeg har helt glemt fryse-alternativet, så har liksom ikke helt skjønt hvordan jeg skal klare å pumpe til hele måltider når jeg skal bort, men da er det jo bare å begynne å samle nå :)

Jeg får helt spader av å tenke på den pumpa :P Pumpa flere gang hver dag forrige gang..... Jeg har ikke akkurat overproduksjon av melk, så lurer littpå når jeg skal pumpe liksom? Gir fra begge puppene hver gang, og det varierer veeeeldig hvor mye han sover. Jeg har lyst å begynne å trene etter nyttår, men lurer på om jeg skal få mannen til å gi Nan rett og slett, så slipper jeg å stresse med å fylle fryseren...(HVIS lillebror godtar Nan,vel å merke :P )

Her har jeg et lite lager i fryseren allerede, gir bare fra en pupp hvert måltid og har pumpet den andre noen ganger. Synes det er greit å ha så har jeg muligheten til å dra på besøk til en venninne eller på butikken å slik alene. Gjorde det samme med storebror og det var supert. Kjøpte en sånn pakke med nan pulver en gang sist tror jeg og den måtte jeg kaste det meste av siden de ikke kan stå åpnet så lenge.

Sitter og lurer på hvor lurt det er å spare på den melka som bare renner fra andre puppen? Bruker melkeoppsamler, og har fryst ned i små porsjoner den melka som er samlet opp der. Men er det noe næringsrik melk det da tro?

Back
Topp