Puming

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Får ikke til å pumpe! Har prøvd flere ganger nå, men det kommer jo bare et par dråper. Det er masse melk også, for når jeg håndmelker kommer det jo. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Har avent elektrisk.
 
Høres ut som du ikke får igang utdrivningsrefleksen. Vet ikke hvordan Avent pumpa fungerer, men på Medela er det en egen utdrivningsfunlsjon man skal bruke. Jeg bruker alltid denne en god stund før jeg trykker over på selve pumpinga. Da kjenner jeg til slutt at reflelsen slår inn og de renner melka. Vet det står tips for å få i gang utdrivningsrefleksen på Ammehjelpen så kan være lurt å kikke der:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg bruker Avent elektrisk brystpumpe og syns den fungerer fint.
Bruker først stimuleringsfunksjonen i et par minutter før jeg går over til pumpingen. Jeg pleier også hjelpe til og håndmelke for å ordentligt få tømt brystet.

Når melken slutter strømme ut går jeg tillbake på stimuleringsfunksjonen et par minutter igjen og fortsetter sånn.

Det tog meg noen forsøk før det ble bra pumping. Ikke gi opp. Håndmelking er slitsomt for hender og fingrer. Håper du får det til med pumpingen :)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg får vel bare prøve flere ganger... Fikk håndmelka litt istad da. Prøvde å amme på ene puppen og pumpe fra andre, men det hjalp ikke. Selv om jeg vanligvis lekker fra den puppen når jeg ammer.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Klarer ikke amme fra en og pumpe fra den andre jeg heller. Får liksom ikke riktig stilling.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Har endelig fått tak i nesespray og skulle prøve og pumpe. Men funka det? Nei da... Blir så oppgitt!!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg og har problemer med å pumpe om det ikke er spreng i puppen :p får bare noen dråper selv om jeg vet det er mye der.. Kjennes ut som pumpen ikke fungerer om det er myk pupp:( Kan du gi babyen fra en side lenge nok til at det får bygd seg opp mer enn normalt med melk på den siden du vil pumpe?
 
Har aldri fått å pumpe jeg :( godt hør flere som ikke får til☺ ønsker vi fikk til alle sammen helt greit,det er vel ønsker tenking ☺

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Kommer kanskje litt an på hvilken pumpe man bruker også? Pupper er jo forskjellige, og formen på pumpene er sikkert det også.
Jeg kjøpte en sånn helt enkel mam manuell pumpe. Måtte pumpe lenge i starten for å få melk, men 3, gangen jeg prøvde så løsna det, da kom det ganske mye. Må ofte snu litt på det man fester på puppen rundt og rundt til jeg treffer en melkegang.
 
Får ikke til å pumpe! Har prøvd flere ganger nå, men det kommer jo bare et par dråper. Det er masse melk også, for når jeg håndmelker kommer det jo. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Har avent elektrisk.
Hvor lenge prøver du å pumpe?
Jeg pumper selv. Har avent manuell.
Noen ganger må det litt stimulering til. Så prøv å maser brystet samtidig som du pumper. Noen ganger kan det ta opptil ett kvarter før melken virkelig kommer. Men til gjengjeld da så kommer det en del :)


Lillegull 070414 :D
 
Back
Topp