Pulver eller flytende vaskemiddel??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hva bruker dere i vaska??

Ser jo at det er billigere å bruke pulver enn flytende, men er det egentlig noe forskjell på hvor rent det blir å sånn?

Vi bruker flytende.. Ingen spesiell grunn til det, har bare blitt sånn.

Nei, det blir like rent med pulver som med flytende.
Men det kan være lurt å holde seg unna tabeletter fordi de ikke alltid løser seg skikkelig opp og kan føre til at maskinen går tett.

flytende til mørke klær og pulver til hvitt\lyst.

Bruker flytende blenda sensitiv, og bruker bare 1/3 av korka.
Blir helt rent likevel.
Man kan som regel gå ned ganske mye på det som står oppgitt av vaskemidler. F.eks oppvaskmaskin-pulver. Det holder med et par gode t-skjeer.

Jeg bruker pulver til handuker, truser, og vanlige klær,
og flytende til penkjoler, finklær og tynne silkestoff.. (Aner ikke hvorfor..)
og milo til ull.. [:)]

ok for hvis det ikke er forskjell så er det mer økonomisk å bruke pulver[:)] så da gjør jeg det. Prøver å spare inn penger[8D]

Pulver på voksentøy og noe av ungenes
Økologisk ullsåpe til ulltøy og 'fine'materialer
Vaskenøtter til bleier og bind

***(Ja, jeg vet det ligger igjen litt pulver som kommer med i neste vask når jeg vasker med nøtter til bleier og bind, men regner dette som såpass minimalt at det ikke har noen stor betydning)

jeg er pulver menneske

ORIGINAL: thejohan

Er det ikke sånn at det er dyrt hvis man kjøper flytende første gangen, men når man kjøper refill så er det billigere enn pulver?
Med tanke på antall vask og sånn?

jeg bruker en sånn refillpose veldig kjapt.. men pulver bruker jeg mye lenger tid på.. så jeg har ikke den erfaringen ihvertfall[:-]

JEg bruker pulver, aldri prøvd flytende.

Har begynt med flytende nå og det lukter bedre også om det er litt fullt i marskina så tar flytende bedre, det blir ikke hvite flekker etter pulvere.
ellers har vi klart oss fint med pulver også.

felleskjøpe skal visst være billigst på omo flytende (billigere enn sverige også)

og ifølge de som reparerer vaskemarskiner sier de at det aller beste er å ta flytende, men også heller ta det inn i marskina og ikke i skuffen. det levrer seg inni der, blir sånne tjukke lag etter hvert.

ORIGINAL: EricaJenta

Er det ikke sånn at det er dyrt hvis man kjøper flytende første gangen, men når man kjøper refill så er det billigere enn pulver?
Med tanke på antall vask og sånn?

jeg bruker en sånn refillpose veldig kjapt.. men pulver bruker jeg mye lenger tid på.. så jeg har ikke den erfaringen ihvertfall[:-]

Poenget er vel at man ikke trenger å bruke så mye flytende hver gang..
Er ikke store dæsjen jeg har oppi.

Har ikke brukt mye heller[:-]

Pulver.
Flytende vaskemiddel "spiser opp" de fine gummitrådene i plagg med stretch/lycra, og gjør at de mister passformen og blir slappe.
Samme greia med skyllemiddel.[;)]

Back
Topp