Pulsklokke, erfaringer?

Mammahjertet

Elsker forumet
Jeg skal kjøpe meg pulsklokke men har null peiling på hva som er bra og ikke. Noen som vil anbefale meg en bra pulsklokke?

Jeg vil ha en som viser kaloriforbrenning, gjennomsnittspuls og maxpuls iallefall, hadde vært kjekt med sånn som tester hvilken form man er i og om man har forbedret seg også. Er det noen andre funksjoner man bør ha på en pulsklokke?

Har sett litt på denne: http://www.ellos.no/polar/polar-ft4f-pulsklokke-kvinne-lilla/385443 hva tror dere om den? Var dårlig oversikt over funksjoner der synes jeg, og når jeg søker på google finner jeg bare Polar FT4, ikke FT4F, vet ikke hva som er forskjellen men..

Håper noen kan hjelpe meg :)

Kjenner ikke til akkurat den klokken, men har selv en polarklokke, og de er supre. Jeg las en treningsartikkel for noen år siden, og der stod det at hvis man ville gå ned i vekt/forbrenne fett måtte jeg trene med lav intensitet i ca 40-50 min. Altså lav intensitet, men over lengre tid om gangen. Det var for meg ca 135 i puls - noe som er ganske lett trening (blir regnet ut iforhold til alder). Til gjengjeld tok de ikke lang tid før jeg tok av meg 12 kilo. Og de har holdt seg unna siden!! (utenom i svangerksapet selvfølgelig). Så jeg kan absolutt anbefale pulsklokke hvis målet er å holde pulsen på et spesiellt nivå - uansett om det er høyt eller lavt!! :)

Har en garmin, den egner seg best til utendørs bruk og du har behov for å vite avstand, tempo o.l. Polar er mer en treningsstudio-klokke.

Back
Topp