Pulsen.

hb77

Elsker forumet
Første gang jeg lager en tråd her, men kan ikke se noen andre har skrevet om dette før.

Jeg kjenner ofte pulsen dunke i ryggen, det går fra oppe mellom skuldrene, og jeg kan kjenne det helt ned i korsryggen. Målte blodtrykket hos legen for 2 uker siden (pga jeg var svimmel), og da var det bra. Har ikke målt det siden. Det er den siste uka jeg har kjent denne dunkinga mest. Kan også kjenne det i hodet noen ganger, men ikke så ofte. Jeg sov litt på ettermiddagen i stad, og når jeg våknet hadde jeg puls på 73 (sov ca en time, kan ikke huske jeg drømte noe, har ellers helt ville drømmer om natta for tiden). Tok pulsen nå, etter å ha stått opp, spist litt, og bare sittet rolig her ved pc`n, nå var den på 90. Er egentlig ikke bekymret for dette, bare lurer på om det er flere av dere som ofte kjenner pulsen sin sånn?

Tusen takk for svar! [:)]

Jeg har det nesten på samme måte.. Bare at jeg kjenner hjerte mitt banke ett hardt slag i brystregion.. Også hører jeg pulsen i øret mitt.. Jeg hadde puls på 105 en kveld[:-] Men nå ligger det på rundt 80-90.. Spurte jordmor om det sist, for jeg syns det er litt ekkelt å kjenne hjerte hoppe over ett slag, og at jeg hadde så høy puls, men hun sa det var normalt og at hvis det ikke ble verre eller fikk andre symptomer så var det sikkert ikke noe galt[:)] Jeg hadde litt høyt blodtrykk da.. 125/90

Takk for svar. [:)] Når legen målte blodtrykket mitt for 2 uker siden var det 132/89, og legen sa det var normalt... Blodtrykket mitt har øket jevnt og trutt siden jeg ble gravid. Hjertet mitt hopper også over slag, og tar det igjen etterpå med å slå et dobbel-slag. Dette gjør det opp til flere ganger i minuttet, jeg har vært sånn i mange år, oppdaget det for ca 12 år siden, og snakket med legen min om det da, og ho sa det er helt normalt. [:)] Litt ekkelt, men har vendt meg til at det er sånn.

Jeg har det også sånn at hjertet liksom hopper over et slag, eller at jeg kjenner et hjerteslag ekstra godt, men mener å huske at det var slik da jeg var gravid sist også. Tipper det har noe å gjøre med at hjertemuskelen jobber ekstra mye nå som mye blod skal til babyen!

jeg leste faktisk om dette tidligere i dag i svangerskapsboken jeg fikk hos legen, der står det at pulsen vår nå vil stige en del, og at mange kan oppleve dette som tidvis kraftig hjertebank..
så det er nok helt normalt, kroppen jobber bare hardere med "babyproduksjonen"! [:D]

jeg også kjenner pulsen i øret mitt... verst når jeg er syk, men det hender ofte nå som jeg er gravid... ekkelt.. men godt å høre at det er flere... [:D]

ORIGINAL: hb77

Første gang jeg lager en tråd her, men kan ikke se noen andre har skrevet om dette før.

Jeg kjenner ofte pulsen dunke i ryggen, det går fra oppe mellom skuldrene, og jeg kan kjenne det helt ned i korsryggen. Målte blodtrykket hos legen for 2 uker siden (pga jeg var svimmel), og da var det bra. Har ikke målt det siden. Det er den siste uka jeg har kjent denne dunkinga mest. Kan også kjenne det i hodet noen ganger, men ikke så ofte. Jeg sov litt på ettermiddagen i stad, og når jeg våknet hadde jeg puls på 73 (sov ca en time, kan ikke huske jeg drømte noe, har ellers helt ville drømmer om natta for tiden). Tok pulsen nå, etter å ha stått opp, spist litt, og bare sittet rolig her ved pc`n, nå var den på 90. Er egentlig ikke bekymret for dette, bare lurer på om det er flere av dere som ofte kjenner pulsen sin sånn?

Tusen takk for svar! [:)]

kjenner pulsen i ryggen og av og til får eg litt sånn hjertebank.. er ikkje noe redd for det.. hadde mye hjertebank med vanessa.. er nok bare helt vanlig.. eg har hatt helt fint blodtrykk denne gangen og hele sist sv.skap:)

Takk for svar alle sammen! [:)] Da er det altså ikke bare jeg som har det sånn.

Back
Topp