Pulsen

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
hvordan går det med pulsen deres? Min har ligget på over 100 i hele dag ganske slitsomt.

Oi så slitsomt det hørtes ut!
Min ligger vel på 60-65 tror jeg... Men har aldrig hatt noe problem med den. Er den på 100 selv om du sitt å slappe av en stund?

Har du fått sjekket blodtrykket?
Pulsen min går alltid opp når jeg har lavt blodtrykk :( nå er det bare litt lavt og har puls på over 80 så vet godt hvor irriterende det er.
Spiser litt ekstra salt for å prøve å få litt høyere blodtrykk :)

Jeg har lavt blodtrykk pulsen er 107 selv om jeg ligger å slapper av. I går var den oppi 140 da kom ambulansen. I dag har den vært rundt 112. Blir så sliten. Føler kroppen er på en løpetur hele tiden bekymringer gjør det verre. Lurer på hvordan den lille har det når den blir så høy

Jeg har lavt blodtrykk pulsen er 107 selv om jeg ligger å slapper av. I går var den oppi 140 da kom ambulansen. I dag har den vært rundt 112. Blir så sliten. Føler kroppen er på en løpetur hele tiden bekymringer gjør det verre. Lurer på hvordan den lille har det når den blir så høy
Snakket noe med jordmor eller lege om det?
Er jo skikkelig ukomfortabelt når det er sånn, lakris og salt er kjent for å heve lavt blodtrykk men da burde du gå oftere til kontroll også for å passe på at det ikke blir høyt hvis du for eksempel begynner å spise masse lakris.

Jeg får puls over 100 av å reise meg opp av sofaen og gå 10 meter til do. Vært ute og gått rolig idag, og da var pulsen på 120. Skal snakke med legen om det på tirsdag. :)

Snakket noe med jordmor eller lege om det?
Er jo skikkelig ukomfortabelt når det er sånn, lakris og salt er kjent for å heve lavt blodtrykk men da burde du gå oftere til kontroll også for å passe på at det ikke blir høyt hvis du for eksempel begynner å spise masse lakris.

Skal til fastlegen på mandag i tilegg hadde jeg dobble hjerteslag, var ganske ubehagelig, og ble virkelig redd, følte hjerte skulle hoppe ut av meg. tenkte å se om et varmt bad og en kopp med kammille te hjelper

Jeg får puls over 100 av å reise meg opp av sofaen og gå 10 meter til do. Vært ute og gått rolig idag, og da var pulsen på 120. Skal snakke med legen om det på tirsdag. :)

har du hatt dobble hjerteslag? hva syns du hjelper?

Skal til fastlegen på mandag i tilegg hadde jeg dobble hjerteslag, var ganske ubehagelig, og ble virkelig redd, følte hjerte skulle hoppe ut av meg. tenkte å se om et varmt bad og en kopp med kammille te hjelper
Tja vet ikke om det nødvendigvis vil hjelpe.
Slik jeg er lært opp så får man gjerne høy puls ved lavt blodtrykk. Nå vet du jo også at du har lavt blodtrykk så det du eventuelt burde fokusere på er å prøve å få blodtrykket mer normalt som igjen vil stabilisere pulsen :)

http://www.lommelegen.no/artikkel/vanskelig-å-behandle-lavt-blodtrykk

Min er på 90. Vet ikke hva som er normalt.
Blodtrykk på 100/60 og det er vel fint? :p

har du hatt dobble hjerteslag? hva syns du hjelper?
Har opplevd det av og til, men veldig sjelden. For meg så hjelper det bare å slappe av. Roe seg ned og få ned pulsen. Utrolig slitsomt å få så høy puls av nesten ikke noe aktivitet :(

Har opplevd det av og til, men veldig sjelden. For meg så hjelper det bare å slappe av. Roe seg ned og få ned pulsen. Utrolig slitsomt å få så høy puls av nesten ikke noe aktivitet :(

Ja det er veldig slitsomt bare jeg går opp trappe dundrer det

Har hvilepuls på 70 for tida sier fitbiten ;)

Var på oppimot 90 i starten av graviditeten.

Back
Topp