Puls

Kattie1

Blir kjent med forumet
Hei.
Er det flere som har høyere puls nå?
Jeg er 9+5 i dag, og har en tid hatt høyere puls enn vanlig.
Kan sitte helt i ro å ha 95 i puls.
Jeg kjenner på kroppen at den stiger, for den er ikke like høy hele tiden.
Kan være på rundt 75 ser jeg på pulsklokken.
Kjenner nesten at pulsen stiger innimellom, og blir kvalm og får uro i kroppen.

Er det flere som har det sånn?

Hei.
Er det flere som har høyere puls nå?
Jeg er 9+5 i dag, og har en tid hatt høyere puls enn vanlig.
Kan sitte helt i ro å ha 95 i puls.
Jeg kjenner på kroppen at den stiger, for den er ikke like høy hele tiden.
Kan være på rundt 75 ser jeg på pulsklokken.
Kjenner nesten at pulsen stiger innimellom, og blir kvalm og får uro i kroppen.

Er det flere som har det sånn?
12+3 i dag og ser på fitbitappen min at det går stadig oppover. Fra snitt 70 i puls i februar til 80+ nå i hvilepuls. Kjenner det også på kroppen, blir fortere varm og kjenner det banker hardere. Sliter også med hovne og tette bihuler og nese, hjelper ikke at jeg ikke får puste ordentlig heller :dead:

Hvilepulsen øker når man er gravid fordi blodmengden i kroppen blir større. Så det er helt normalt :)

Helt normalt med høyere hvilepuls, samt følelse av litt høyere puls når man generelt ikke gjør noe spesielt :p ikke alltid like behagelig :)

Hvilepulsen min har økt en del. Skal også lite til før pulsen plutselig stiger. Et mareritt å gå til legen, opp to trapper med munnbind, føles som jeg skal dø når jeg setter meg ned på venterommet.

Sniker fra november...

Her har pulsen gått nedover. Den var veldig høy i starten, men nå er den plutselig blitt veldig lav. Kjenner at det bekymret meg :( har dere hele tiden hatt høy puls, eller? Jeg er 7+3 i dag.

Haha...godt det ikke er bare meg. Bor i 3 etg uten heis..ca 60 trappetrinn opp til leiligheten...høres (og føles) ut som jeg er 90år når jeg kommer inn døra her! Var ikke slik før graviditeten, da var det null problem :p

Sniker fra november...

Her har pulsen gått nedover. Den var veldig høy i starten, men nå er den plutselig blitt veldig lav. Kjenner at det bekymret meg :( har dere hele tiden hatt høy puls, eller? Jeg er 7+3 i dag.
Dette skjedde med meg også rundt uke 7 - men alt var fint på TUL i uke 8 (og 9, og 10..) Pulsen økte igjen rundt uke 9.
Tror du kan senke skuldrene ❤️

Haha...godt det ikke er bare meg. Bor i 3 etg uten heis..ca 60 trappetrinn opp til leiligheten...høres (og føles) ut som jeg er 90år når jeg kommer inn døra her! Var ikke slik før graviditeten, da var det null problem :p

Det hørtes kjent ut. Blir fort andpusten av å gå i trapp her også. Får tro dette endrer seg litt etter hvert :)

Back
Topp