Puls

Blue_

Gift med forumet
Andre her med aktivitetsarmbånd/pulsklokke?

Før jeg ble gravid hadde jeg hvilepuls på 38/39 på det laveste. Nå stiger den jevnt og trutt. Så nå er den faktisk oppe i 62...!

Andre som har merket en endring i puls?

Sniker fra september! 60 i puls er jo drømmepuls?! Jeg har hvilepuls på 115-120 i graviditeten nå, og legene sier at t.o.m DET er normalt :p den blir høyere fordi hjertet ditt "jobber for to" :)

Sniker fra september! 60 i puls er jo drømmepuls?! Jeg har hvilepuls på 115-120 i graviditeten nå, og legene sier at t.o.m DET er normalt :p den blir høyere fordi hjertet ditt "jobber for to" :)

Oi! Kan jo være at siden jeg hadde veldig lav før at den ikke har steget høyere? Men den stiger fortsatt... Legen min har kommentert at pulsen var veldig lav! Og at om det vedvarte så måtte vi gjøre noe. Pga svimmelhet... Så egentlig glad for at den stiger :) føler meg ikke så svimmel lenger. Med lavt blodtrykk i tillegg så sier det seg selv :D takk for svar!

Oi! Kan jo være at siden jeg hadde veldig lav før at den ikke har steget høyere? Men den stiger fortsatt... Legen min har kommentert at pulsen var veldig lav! Og at om det vedvarte så måtte vi gjøre noe. Pga svimmelhet... Så egentlig glad for at den stiger :) føler meg ikke så svimmel lenger. Med lavt blodtrykk i tillegg så sier det seg selv :D takk for svar!
Ja du har virkelig puls til en toppidrettsutøver :D! Den kommer nok til å stige enda mer, men du har heldigvis mye å gå på enda :)

Hadde hvilepuls på 175 i sist graviditet :O hadde på sånn 24-timers EKG.. Det var visst ikke farlig, bare fryktelig plagsomt.. Ble satt igang 4 dager før termin pga det..
Men du hadde voldsomt lav puls til vanlig! Så du merker vel sikkert godt stigningen godt alt nå :)

Måtte sjekke nå, og hvilepuls var 65, sittende ved pulten. Tror den vanligvis pleier å være litt lavere..

Apropos puls; en av de tingene jeg reagerte på da jeg gikk og ventet på å teste om jeg var gravid, var at jeg kjente pulsen slå i magen - kjente det skikkelig godt, spesielt etter jeg hadde lagt meg om kvelden! Kjenner det innimellom ennå. Andre som har kjent det samme?

Har hvilepuls rundt 70, slik jeg pleier. Det jeg derimot merker er pusten. Blir tungpustet av aaaaalt:oops:

Har hvilepuls på ca 50 til vanlig, og nå har den steget til 61 bare i løpet av den siste uken :) Og verre blir det vel :D

Har hvilepuls rundt 70, slik jeg pleier. Det jeg derimot merker er pusten. Blir tungpustet av aaaaalt:oops:

Det blir jeg også! Puster og peser fælt :p

Hadde hvilepuls på 175 i sist graviditet :O hadde på sånn 24-timers EKG.. Det var visst ikke farlig, bare fryktelig plagsomt.. Ble satt igang 4 dager før termin pga det..
Men du hadde voldsomt lav puls til vanlig! Så du merker vel sikkert godt stigningen godt alt nå :)

Oi!! Ikke vært oppe i det på trening en gang! Høres slitsomt ut :( ja, har vært plagsomt med så lav i kombinasjon med lavt blodtrykk. Har sjanglet og krasjet i veggen, satt meg ned ved siden av do og gått i gulvet. Så dette er egentlig helt greit :)

Back
Topp