Puls

isbjørn

Elsker forumet
Jeg har vært en del svimmel i det siste, og gikk innom legen for å se hva blodtrykket var. Det var 109/ 67. Pulsen var på 98, og jeg hadde da sittet og ventet ca 20 min. Legen mente at det ikke var noe galt, og at svimmelhet kunne komme psykisk også. Så hans konklusjon var at når jeg blir svimmel skal jeg bare tenke at jeg ikke er svimmel...... Merkelig konklusjon. Må sette meg ned med en gang det kommer så går det over etter ei lita stund. Så vet ikke jeg, men psykisk???? Noen som vet om 98 i puls er ok?

Jeg har vært en del svimmel i det siste, og gikk innom legen for å se hva blodtrykket var. Det var 109/ 67. Pulsen var på 98, og jeg hadde da sittet og ventet ca 20 min. Legen mente at det ikke var noe galt, og at svimmelhet kunne komme psykisk også. Så hans konklusjon var at når jeg blir svimmel skal jeg bare tenke at jeg ikke er svimmel...... Merkelig konklusjon. Må sette meg ned med en gang det kommer så går det over etter ei lita stund. Så vet ikke jeg, men psykisk???? Noen som vet om 98 i puls er ok?
Mener 98 i puls er normalt ja. Men hadde aldri syns det hadde vært ok å fått konklusjon om at jeg "fantaserer" om at jeg er svimmel..

Mener 98 i puls er normalt ja. Men hadde aldri syns det hadde vært ok å fått konklusjon om at jeg "fantaserer" om at jeg er svimmel..
Nei, heldigvis kjenner jeg legen min veldig godt, og kan se litt humoren i hans konklusjoner til tider. Han sa jeg fikk komme igjen snart hvis det ikke ble bedre. Er verst på morgenen og på jobb, men jobber bare 2 dager nå. Men da slår jeg meg til ro med at pulsen er normal:)

Kan det vær blodsukkeret ditt som er lavt? Kan fort bli veldig svimmel av å ikke ha fått spist :)

Du har jo lavt blodtrykk da, så ikke noe unormalt å være svimmel?

Herregud :-( når det blir dårlig luft (skal nesten ikke noen ting til for at kroppen skal oppleve dårlig luft) går pulsen min opp i rundt 100 og jeg svetter/ blir varm og kvalm. Da hjelper det med frisk luft og litt og drikke. Vet ikke om det kan hjelpe for deg?

Herregud :-( når det blir dårlig luft (skal nesten ikke noen ting til for at kroppen skal oppleve dårlig luft) går pulsen min opp i rundt 100 og jeg svetter/ blir varm og kvalm. Da hjelper det med frisk luft og litt og drikke. Vet ikke om det kan hjelpe for deg?
Jo, det hjelper med luft og drikke. Er ikke redd for noe, bare veldig irriterende.....

Jo, det hjelper med luft og drikke. Er ikke redd for noe, bare veldig irriterende.....

Skjønner deg kjempegodt! Var på utferd med klassen i et fjøs og måtte gå ut etter en halvtime og sette meg i bilen fordi jeg ble så dårlig :-P

Er det lavt blodtrykk? Hva er vanlig?
På mine 4 kontroller har jeg fått beskjed at det er flott, aldri vært svimmel heller.. Men det varierer jo veldig fra person til person ☺️
110/65 uke 12+6
108/65 uke 25+5
104/74 uke 27+6
106/66 uke 31+2

Last edited:
120/60 er skolebok bt. Du har et helt normalt blodtrykk. Blodtrykket kan blant annet påvirkes av at du ikke drikker nok og kan dermed få blodtrykksfall og oppleve svimmelhet når du reiser deg opp for fort.

60 i undertrykk "skolebok"?? Trodde det var 80.

Blodtrykket hennes er normalt ja, men ikke veldig høyt, mitt omtales i alle fall som "normalt men lavt" på det nivået der. Hvilket er bra og fint, men kombinert med at jeg har midlertidige blodtrykksfall blir jeg svimmel

120/80 er normalt =) så blodtrykket ditt er ikke veldig lavt =)

Ikke veldig lavt nei, men lavt nok til at noen kan bli svimmel av det, særlig om de har blodtrykksfall, som vel er mer trolig enn psykisk, så bare tenk at du ikke er svimmel?

Ikke veldig lavt nei, men lavt nok til at noen kan bli svimmel av det, særlig om de har blodtrykksfall, som vel er mer trolig enn psykisk, så bare tenk at du ikke er svimmel?
Ja det tror jeg også, har bare en rar lege med rare konklusjoner til tider.....

Ja det tror jeg også, har bare en rar lege med rare konklusjoner til tider.....

Jeg svimte av på jobb og ble sendt på legevakta for noen mnd siden, hvor en lege fastslo at "høy varme og stress får gravide kvinner til å svime av"
ja, det var 16 grader ute den dagen, jeg sto inne i et helt normaltemperert lokale og snakket med en kollega. Stressa var jeg slett ikke, jeg innledet min "god morgen-runde" bortgjennom gangen med å få vite at vikar var ordnet for permisjonen&sykemeldinga mi, og det var en løsning med en kollega jeg stoler på og som virkelig kan gjøre denne jobben og vi fikk lang tid til gradvis overlevering av oppgavene til henne frem til jeg en måned før permisjon gikk fra delvis til full sykemelding. STRESS var det ikke, og VARMT var det ikke, derimot så STO jeg litt for lenge stille, og fikk trolig et blodtrykksfall.

Back
Topp