Puls i ørene

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Hei,

Er gravid i uke 22 og den siste uken har jeg opplevd pulserende ubehag i begge ørene - kjenner liksom at pulsen slår der.

Skal ta det opp på kontroll i neste uke, men noen som har en formening om hva dette kan være?

Hei,

Er gravid i uke 22 og den siste uken har jeg opplevd pulserende ubehag i begge ørene - kjenner liksom at pulsen slår der.

Skal ta det opp på kontroll i neste uke, men noen som har en formening om hva dette kan være?

Mest sannsynlig er dette et normalfenomen, gjerne en slags tinnitus variant.
Har selv opplevd fra tid til annen å høre pulsen i øret både som gravid og ikke-gravid.
Er gjerne det at man plutselig blir var oppmerksom på det en gang, og da blir man gjerne mer var på det og lytter mer etter det :)
Men skader absolutt ikke å ta det opp led lege/jordmor om det bekymrer deg :),

Last edited:
Mest sannsynlig er dette et normalfenomen, gjerne en slags tinnitus variant.
Har selv opplevd fra tid til annen å høre pulsen i øret både som gravid og ikke-gravid.
Er gjerne det at man plutselig blir var oppmerksom på det en gang, og da blir man gjerne mer var på det og lytter mer etter det :)
Men skader absolutt ikke å ta det opp led lege/jordmor om det bekymrer deg :),
Kan ikke si at det bekymrer meg akkurat.. er egentlog bare plagsomt, hele øret føles ut som det er en stor pulserende dott inni der..

Jeg pleier å få det i periodene jeg har vært anspent. Det kommer gjerne i samme perioder som jeg også får mye smerter og muskelknuter i nakken/skuldrene. Kan det være noe sånt hos deg også?

Jeg pleier å få det i periodene jeg har vært anspent. Det kommer gjerne i samme perioder som jeg også får mye smerter og muskelknuter i nakken/skuldrene. Kan det være noe sånt hos deg også?
Kan godt være - var hos kiropraktor senest i går og fikk løsnet opp en del i nakken..

Back
Topp