Psykoser etter fødselen

Smiley80

Forumet er livet
Fikk fortalt i dag at ei venninne av søstra mi gikk inn i psykose etter fødselen for 6 uker siden. Skumle greier...

Hun innbilte seg at Jesus kom tilbake til jorden og tok alle med seg, og at hun var den eneste igjen på jorden....

Fikk frysninger når hun fortalte det! Tenk at noen kan oppleve noe så fælt [:(][:(]

Åh, kjære meg. Stakkars jente!!![:(]

Stakkar jente! Man tenker liksom at hvis noe slikt skal skje en selv så er det bare å klype seg selv i armen å si at dette bare er oppspinn...men det er nok ikke like lett om man havner i situasjonen som en tror...
Hun har kommet ut av dette nå da? hvordan klarte hun det?

ORIGINAL: Smiley80

Fikk fortalt i dag at ei venninne av søstra mi gikk inn i psykose etter fødselen for 6 uker siden. Skumle greier...

Hun innbilte seg at Jesus kom tilbake til jorden og tok alle med seg, og at hun var den eneste igjen på jorden....

Fikk frysninger når hun fortalte det! Tenk at noen kan oppleve noe så fælt [:(][:(]

.............. *Grøss*

Det hørtes skummelt ut...
Hadde ho en traumatisk fødsel eller noe?!

Å kjære vene.. Stakkar! [:(] Både svangerskap og fødsel er jo egentlig en kjempebelastning for både kropp og sinn, så det er kanskje ikke så rart at det kan gå skikkelig galt når andre ting spiller inn samtidig. Håper det går bra med henne nå! [&o]

Å hjelpes! Det hørtes skikkelig ekkelt ut. Har aldri hørt om det før, men tviler ikke på at det kan skje. Stakkars jente. håper hun har kommet seg ut av det

ORIGINAL: jealie25

Stakkar jente! Man tenker liksom at hvis noe slikt skal skje en selv så er det bare å klype seg selv i armen å si at dette bare er oppspinn...men det er nok ikke like lett om man havner i situasjonen som en tror...

Hun ligger fortsatt innlagt på psykiatrisk men har nå lov til å ha ungen sammen med seg det meste av tiden. Hun er blitt mye bedre heldigvis. Men da søstra mi var og besøkte henne og de skulle ta henne med seg ut måtte de inn til samtale med sykepleier osv. slik at de forsikret seg om at hun ble holdt under oppsyn hele tiden og ikke mistet henne av syne.... [8|] Så helt bra er hun nok ikke...

ORIGINAL: eadni

.............. *Grøss*

Det hørtes skummelt ut...
Hadde ho en traumatisk fødsel eller noe?!

Nei fødselen var ikke noe traumatisk, men hun er ikke sammen med barnefaren.

De møttes i syden (han er visst fra Hellas eller noe) og ungen ble til ved et "uhell", hvis man kan si det[8|]. Hun ville ikke ta abort, og de kjenner jo ikke hverandre i det hele tatt, så han ville ikke ha noe med hverken henne eller ungen å gjøre [&:] Han bor fortsatt i hjemlandet sitt og lever vel lykkelig uvitende [:@]

ORIGINAL: jealie25

Hun ligger fortsatt innlagt på psykiatrisk men har nå lov til å ha ungen sammen med seg det meste av tiden. Hun er blitt mye bedre heldigvis. Men da søstra mi var og besøkte henne og de skulle ta henne med seg ut måtte de inn til samtale med sykepleier osv. slik at de forsikret seg om at hun ble holdt under oppsyn hele tiden og ikke mistet henne av syne.... [8|] Så helt bra er hun nok ikke...

Har ho fortsatt sånne psykoser no?

Nei tror ikke hun er i psykose lenger... Men hun er nok fortsatt ikke helt stabil ettersom hun må ha tilsyn 24 timner i døgnet.... Er ikke helt sikker på detaljene!

Naboen til mamma gikk inn i slik psykose, hun venta en gutt , som nå er 18-19 år, når hun hadde født han ville hun ikke ha noe med ham å gjøre, og vil det ikke i den dag i dag!sånne ting må jeg si er fæææælt ass!

Ser ikke ut for at denne tråden var særlig aktiv. Ville likevel si at jeg selv hadde fødselpsykose etter forrige fødsel. Har ikke vært psykisk syk verken før eller etter det. Det var ekstremt traumatisk! Har hørt noe om at ved fødselsdepresjon er det vanlig at moren ikke vil ha noe med barnet og gjøre, men ved en psykose er sjansen der for at moren vil ta livet av barnet. Jeg husker at jeg fikk mange merkelige innfall som jeg bare måtte gjøre. heldigvis unngikk jeg tanken på å ta livet av barnet!!

Back
Topp