Psykopatiske trekk

M

Marthaifarta

Guest
Er det noen som har barn med en partner med psykopatiske trekk?
Hvordan er denne personen?
Hvis forholdet er slutt, hvordan er det å samarbeidet med vedkommende?
 
Hvis du er i et forhold med noen som faktisk har psykopatiske trekk, må du komme deg vekk så fort som mulig, også gjøre det du kan for å begrense samværet med den personen, både for deg og barna.
Det spiller ingen rolle hva noen her kan fortelle, det gjelder uansett.
 
Hvordan skal man få til å begrense samvær med barna?

Jeg spør kanskje dumt, men tar imot alle råd jeg kan få.
Dette er psykisk slitsomt
 
Hvordan skal man få til å begrense samvær med barna?

Jeg spør kanskje dumt, men tar imot alle råd jeg kan få.
Dette er psykisk slitsomt

Det er ikke et dumt spm.
Det kan du gjøre ved å bevise at den andre forelderen ikke er skikket.
Alt av kommunikasjon dere imellom bør tas vare på, og dersom h*n skader deg eller barna, pass på å melde det til politiet, og ta bilder.
Ta gjerne video om mulig, av oppførselen til vedkommende.
Snakk med krisesenter, og familievernkontoret, de kan hjelpe deg. <3 <3
 
Det er ikke et dumt spm.
Det kan du gjøre ved å bevise at den andre forelderen ikke er skikket.
Alt av kommunikasjon dere imellom bør tas vare på, og dersom h*n skader deg eller barna, pass på å melde det til politiet, og ta bilder.
Ta gjerne video om mulig, av oppførselen til vedkommende.
Snakk med krisesenter, og familievernkontoret, de kan hjelpe deg. <3 <3

Tusen takk for svar

Har vært i kontakt med familievernkontoret i forbindelse med mekling, men følte ikke helt at de tok det jeg sa seriøst der.

H*n er ikke voldelig, men veldig frekk og truende
 
Tusen takk for svar

Har vært i kontakt med familievernkontoret i forbindelse med mekling, men følte ikke helt at de tok det jeg sa seriøst der.

H*n er ikke voldelig, men veldig frekk og truende

Vold trenger ikke være fysisk; psykisk vold kan være akkurat like ille, og noen ganger verre, fordi det er så vanskelig å bevise for andre.
Synd du møtte useriøse folk der, de skal jo være en lavterskelinstans som skal ta folk på alvor. :/
 
Vold trenger ikke være fysisk; psykisk vold kan være akkurat like ille, og noen ganger verre, fordi det er så vanskelig å bevise for andre.
Synd du møtte useriøse folk der, de skal jo være en lavterskelinstans som skal ta folk på alvor. :/

Når vi var på mekling så sa jeg at samarbeid er vanskelig på grunn om trusler ang. kidnapping av barna og trusler om selvmord. Hun sa at det var ulovlig og det måtte h*n slutte med en gang. Men at jeg kanskje la mer i truslene enn det var

Jeg har også søkt om å få overført permisjonen til meg, noe som jeg forventer vil skape store reaksjoner.
 
Når vi var på mekling så sa jeg at samarbeid er vanskelig på grunn om trusler ang. kidnapping av barna og trusler om selvmord. Hun sa at det var ulovlig og det måtte h*n slutte med en gang. Men at jeg kanskje la mer i truslene enn det var

Jeg har også søkt om å få overført permisjonen til meg, noe som jeg forventer vil skape store reaksjoner.

Sånt er så tullete av henne å si, for sånt SKAL tas på alvor. Hvis du IKKE hadde tatt trusler om kidnapping og selvmord (!) på alvor, hadde det kunnet slått veldig hardt tilbake på deg. Og dessuten, hvem i all verden er det som velger å ikke ta det på alvor fra et medmenneskelig og moralsk standpunkt??

Pass på å ta opp alle sånne samtaler, om så skjult med telefonen din.
Masse lykke til! <3
 
Når vi var på mekling så sa jeg at samarbeid er vanskelig på grunn om trusler ang. kidnapping av barna og trusler om selvmord. Hun sa at det var ulovlig og det måtte h*n slutte med en gang. Men at jeg kanskje la mer i truslene enn det var

Jeg har også søkt om å få overført permisjonen til meg, noe som jeg forventer vil skape store reaksjoner.

Han truer med å kidnappe barna deres?
Har du vært i kontakt med politiet enda?
 
Han truer med å kidnappe barna deres?
Har du vært i kontakt med politiet enda?

Han har truet med å komme å hente barna der hvor jeg var. Han skulle komme når jeg minst annet det. Den minste ammes fortsatt, men han brydde seg ikke om det, mat var dét å få tak i på butikken

Jeg har vært i kontakt med helsesøster om dette, men følte ikke jeg fikk noe gehør.
Nei, jeg har ikke kontakt politiet
 
Han har truet med å komme å hente barna der hvor jeg var. Han skulle komme når jeg minst annet det. Den minste ammes fortsatt, men han brydde seg ikke om det, mat var dét å få tak i på butikken

Jeg har vært i kontakt med helsesøster om dette, men følte ikke jeg fikk noe gehør.
Nei, jeg har ikke kontakt politiet

Hvis det er framsatt trusler om kidnapping, burde du ha kontaktet politiet umiddelbart.
 
Noen som har noen gode råd eller synspunkter å komme med?

Trenger all hjelpen jeg kan få.
Vanskelig å tenke klart når man har blitt kua og føler seg som en dårlig mor
 
Alle gode tanker til deg <3
Jeg har vært gjennom det samme.
Jeg klarte å komme meg vekk (med 3 barn), men barnas far har desverre fortsatt en stor innvirkning på våre liv. (5 år etter) Når man har barn med dem slipper man aldri helt unna.
Jeg vil anbefale deg å dra på et krisesenter, jeg gjorde ikke det, men tenker i ettertid at det burde jeg gjort.
Be om ny samtalepartner hos familievernkontoret. Ikke sløs bort krefter på de som ikke ser hva du står i.
<3 <3 <3
 
Og hvordan skal man klare å overleve samvær i mitt eget hjem...?

Jeg blir gal. Men kan jo ikke gå ut heller, da blir rom for rom gått igjennom
 
Og hvordan skal man klare å overleve samvær i mitt eget hjem...?

Jeg blir gal. Men kan jo ikke gå ut heller, da blir rom for rom gått igjennom

Du kan kreve å ha andre der under samvær, og du kan også bare være i et annet rom, eller et annet sted, mens noen andre passer på med barnet.
 
Du kan kreve å ha andre der under samvær, og du kan også bare være i et annet rom, eller et annet sted, mens noen andre passer på med barnet.

Ja, sant. Vedkommende er stygge med flere i familien også, så da er det ikke så lett å ha noen andre under samværet
 
Back
Topp