Psykomotorisk fysioterapi

smash

Forumet er livet
VIP
Noen som har vært gjennom psykomotorisk fysioterapi?

Jeg skal det på onsdag, og gruer meg... :/ Hva skal dama gjøre?

Det kommer helt an på hva du er der for ;)

Det er helt sikkert ikke noe å grue seg for :)

jeg har selv oppsøkt og bedt om det...venter på svar! hadde ikke hørt om det engang før jeg fant frem i jungelen selv.. går sikkert bra, men spørs jo hva du skal dit for ja:)

Jeg har fibromyalgi.. Konstante smerter og veldig svake muskler, som gjør at jeg får vondt av å skrelle poteter liksom... Og trapper er tortur, både å gå opp og ned...
Og jeg er ingen pingle altså, selvom det høres sånn ut:P

Har gått til det før, ikke noe farlig!
Men et lite tips slik at du er forberedt:
De jobber litt med spenninger og "knuter" i kroppen, graver litt inn i vonde punkter (det kan være litt småvondt på en litt god måte, som brutal massasje), og noen ganger får man en følelsesmessig reaksjon når det "treffer" en spenning som har bygget seg opp på grunn av stress/negative følelser.

Damen som behandlet meg kunne si ting om oppveksten og personligheten min basert på kroppsholdningen min ("den beinstillingen får man når man er usikker og må beskytte seg, her er det en skikkelig knute i mellomgulvet, her er det mye gråt som har blitt svelget unna") og når hun løste opp f.eks. knuten i mellomgulvet begynte jeg å grine som en unge hver gang - uten at vi ellers snakket om triste/tunge ting.
Litt flaut, litt deilig - og det gjorde godt å løse opp i det.
Lærte noen lure ting om kroppsholdning og forebygging av stressplager. :)

Minerva skrev:
Har gått til det før, ikke noe farlig!
Men et lite tips slik at du er forberedt:
De jobber litt med spenninger og "knuter" i kroppen, graver litt inn i vonde punkter (det kan være litt småvondt på en litt god måte, som brutal massasje), og noen ganger får man en følelsesmessig reaksjon når det "treffer" en spenning som har bygget seg opp på grunn av stress/negative følelser.

Damen som behandlet meg kunne si ting om oppveksten og personligheten min basert på kroppsholdningen min ("den beinstillingen får man når man er usikker og må beskytte seg, her er det en skikkelig knute i mellomgulvet, her er det mye gråt som har blitt svelget unna") og når hun løste opp f.eks. knuten i mellomgulvet begynte jeg å grine som en unge hver gang - uten at vi ellers snakket om triste/tunge ting.
Litt flaut, litt deilig - og det gjorde godt å løse opp i det.
Lærte noen lure ting om kroppsholdning og forebygging av stressplager. :)

Høres ut som slik fysio gjør med meg nå...
Har gått der i 8 mnd, og ho klemmer og masserer så hardt at man nesten dør.
Jeg har ofte gått derfra med blåmerker.
Men jeg syns det er utrolig deilig jeg da:)
Jeg er stiv og hard i hvert eneste ledd i kroppen, og når fysio har "banka" meg litt, føler jeg meg sååå bra, men like vondt igjen dagen etterpå:/

Back
Topp