Psykologi studiet

Buffeluremamma

Forumet er livet
Ser at det går som bachelor, master, profesjonsstudie og doktorgrad..

Spm er vel egentlig: hva fører bacheloren til? Kan jeg begynne å jobbe etter 3 år? evnt med hva, eller må man ta ferdig alle 5 årene i masterstudie for å kunne jobbe?
Er det en bestemt type psykolog man blir ved 6 eller 7 år? (profesjon og doktorgrad?)

Dytter jeg, ingen som vet?

Dytter igjen

Gir meg ikke[8D]

Tror det er forskjell på det "vi" tenker på som psykologistudie og de forskjellige studieløpene. Det som fører til at en blir utdannet til "tradisjonell" psykolog er der det står at man blir klinisk spesialist. (regner med at dette er profesjonsstudiet på minimum 5 år). Ellers så kan man med psykologistudier bruke det på flere felt. Som miljøterapaut, innen HR, etc. Har ikke satt meg inn i det. Men leste min søster sin katalog om studier på NTNU.

Håper det hjelp noe :)

Proffesjonsstudiet= psykolog. De andre gir ingen ferdig yrkestittel, men du må selv finne ut hva du eventuelt kan bruke det til. Samfunnsforskning, lærer og sikkert mange andre alternativer. Tror ikke det er så lett å komme ut i jobbmarkedet med kun bachleor i dette, men hvem vet.[:)]

Hm..
Var det jeg fryktet.
Kunne veldig godt tenkt meg utdannelsen, men oooorker ikek bli boende som vi gjør nå i 6 år til for at vi skal ha råd.
Får jo en god utdannelse, men er så lenge. hehe
Driver å kikker på sosionom og spes ped osv også , men er så vanskelig å få jobb (spes i trondheim)

Æsj, da står jeg like langt ifhht itdannelse[>:][8D]

Back
Topp