Psykiske Problemer......

Dorothy_1

Gift med forumet
Dersom Mor har psykiske problemer av et eller annet slag, Kan dette gå ut over barnet Hennes... ???????

Hva mener du? Påvirke barnet i magen eller på utsiden?

hvis en av foreldrene har psykiske problemer så er barnet mer arvelig anlagt til også å få det.
Men barnet TRENGER ikke å bli psykisk syk fordi foreldrene er det!
Men sjansen er der selvsagt!
Men det er jo så mange barn som blir psykisk syke for tiden at jeg tror det like gjerne kan skje noen som ikke har psykisk syke foreldre!

Jeg tenkte på mens barnet er I magen, Og dersom Mor er psykisk syk, Om barnet kan bli påvirket av Det... ??????

Hvis mor har store følelsesmessige svigninger som angst/ depresjon, kan barnet få litt adrenalin gjennom morkaken, men da må mor ha det slik over lang lang tid..

Litt stress og humørsvigninger og hormoner hører med i et svangerskap, så barnet tåler det nok [:D]

Snakk masse megd jormor eller psykolog hvis du sliter litt.. da får du masse hjelp og oppfølging.

Psykiske problemer kommer ofte av opplevelser og traumer og ting en har opplevd selv..en har med seg livets bagasje på godt og vondt..
Så barnet får ikke de samme problemene,, hvis ikke barnet selv blir utsatt for ekstreme traumer selv da..

Klemmer

Psykiske lidelser er arvelig, men det er ikke noen større sjanse for at barnet får dette, enn andre arvelige sykdommer. Skjønner bekymringen din, min far forlot livet for ti år siden fordi han ikke orket mer, og da hadde han vært plaget med psykiske problemer i mange, mange år.

Okey.....
Thanx for alle svar.
Dette er Ikkje meg det gjelder, Bare såh dere vet det...... [:D]

ORIGINAL: Labben

Psykiske lidelser er arvelig, men det er ikke noen større sjanse for at barnet får dette, enn andre arvelige sykdommer. Skjønner bekymringen din, min far forlot livet for ti år siden fordi han ikke orket mer, og da hadde han vært plaget med psykiske problemer i mange, mange år.

Ikke alle psykiske lidelser er arvelige, spørs om de har ligget latente eller er ervervet. Og selv om det er en sykdom har ligget latent, er det ingen selvfølge at barnet får det. Dette er komplisert, men for de som er spes interesserte vil jeg anbefale å lese Erikssons utviklingsteori. Masse spennende, men også skremmende der... Trist med faren din forresten Labben!

Jeg tror at psykiske problemer som szisofreni og maniske lidelser er arvelig..men det trenger ikke bryte ut...

Men andre plager som angst osv. tror jeg henger mer sammen med dine egne opplevelser fra ditt eget liv..'

Ikke vet jeg, men det høres mest riktig ut liksom.

Back
Topp