Psykisk syk samboer/ ektemann osv

Olivia09

Betatt av forumet
Jeg har en samboer som, til tider er ganske nedfor/ nedstemt og ser livet mørkt, såpass mørkt at han ikke fikser sosiale settinger, han isolerer seg, er lite deltagene i hverdagslige gjøremål og er ofte sur/ irritabel. Nå skal det nevnes at det er noe som sliter på forholdet vårt, men at han heldigvis har noen "lyse" øyeblikk der han ser hvordan hans situasjon påvirker familien. Selv om han ser problemene sine og vi snakker om det jevnlig og jeg oppfordrer han til å søke hjelp, som for eksempel samtaler, lykkepiller, trening osv så tar han ikke tak i situasjonen. Hva skal man gjøre da??? Noen som har noe luretriks for å få han motivert??? [:)]

jeg har ikke noen tips som du kan gjøre egentlig. har vært borti dette selv for lenge siden og den største feilen jeg gjorde var å tro at jeg kunne hjelpe ham selv. en må bare ha profesjonell hjelp om det er alvorlige tilfeller. siden han ikke hadde hjelp ble jeg nesten syk selv.. og hele forholdet gikk i vasken etter 3 år. jeg håper dere klarer å få ordnet det slik at han kan få hjelp.

Back
Topp