psykisk klare for fødsel?

Lovlybaby

Forelsket i forumet
Gruer du deg eller gleder du deg bare til å få underet til verden?
Hvilke tanker har du om fødselen?
Jeg tenker endel på å føde i vann. Tenk å få løfte barnet opp til brystet selv! Barnet blir født i vann som den er vandt til, og kroppskontakten er jo også viktig. Sist fødsel ville jeg i vann (ikke føde, men ha det som smertelindring), men når fødselen sto på, ville jeg ikke i badekaret i det hele tatt!
For meg er det 4 uker til termin nå og jeg ligger våken 1 time hver natt uten noe grunn.. Det kalles vel forberedelse til våken netter med amming og alt som følger med, men jeg syns det er helt unødvendig :P
Ellers tenker jeg på fødsel mesten hele dagen. Alle er vel redde for fødsel, men jeg gleder meg veldig til å få prinsessa i armene! Sist fødsel gikk veldig bra, men rart at man velger å gjøre det igjen etter man har opplevd den smerten! Godt man glemmer smertene!
Noen som vet når JM kan begynne å sjekke åpningen? Sist gang tøya JM meg, og det var ikke lenge før prinsessa kom til verden. Hun gjorde det 4 dager før termin.
Jeg syns det er litt tidlig å tenke så mye på fødselen når det er en mnd til! Men jeg klarer ikke la være...
Hva tenker du på?

Vil du, eller når vil du prøve på kjerring råd for å få igang fødselen? Noe som har funket tidligere?
I utgangspungtet tenker jeg at det ikke er så mye vits å få i gang fødselen før, for da er det vel ikke helt klart? Men når jeg kommer til stykket kan det godt hende jeg prøver noen små trix  ;)

Jeg både gruer å gleder meg. Dette er første så aner likesom ikke helt hva som venter. Blir nok å snakke en del mer med jm om hvilken smertelindring som er tilgjengelig. Og fordeler og ulemper med å bruke dem :) Tenker ikke så mye på fødselen ennå egentlig, men regner med det kommer :)

Jeg skal ha planlagt ks om 6 uker men er ikke mentalt forberedt for det :-P. Dette er nr. 3 og etter de to første som var vanlige fødsler som endte i akutt keisersnitt så er det vel bare å innse at man får ta det som det kommer den dagen. Det er mye som kan skje. Lykke til til dere andre foressten :-)

Jeg prøver å ikke tenke så mye på fødselen, men er jaggu ikke lett :p er første for meg også, så vet jo ikke hva jeg går til. Jeg hadde også egentlig lyst til å føde i vann, men det er ikke en mulighet ved det sykehuset jeg tilhører, men man kan få vann som smertelindring iallefall da, og det tenker jeg at jeg kommer til å benytte meg av :) 
Er veldig spent på fødselen jeg, og spent på hvordan jeg kommer til å takle det. 

Jeg har ikke tenkt over så mye på fødselen, før den siste tiden når min svigermor teller uker for meg og det går opp et lys at nå er det jammen rett rundt hjørnet. Kan ikke si jeg gruer meg så veldig, men det kommer vel det også. Jeg gleder meg bare utrolig mye til å få møte lille prinsen min:)

Tjaa..jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med kvalme, bekkenløsning, kynnere og en mage som er i veien uansett hvor jeg snur meg. Gleder meg til å kunne leke skikkelig med ungene igjen, uten å måtte avbryte fordi "mamma må spy, har vondt etc.".. men samtidig, nå fire uker før termin, kjenner jeg at jeg lurer på hva jeg har begitt meg ut på! Fysjom, gleder meg ikke særlig til fødselen nei. Vet absolutt hva jeg går til, og nr to var jo forsåvidt en (intens) drømmefødsel, meeen vondt var det, og jeg begynner så smått å huske hvordan det egentlig var. Litt sent å tenke på nå, gitt, hehe, men det går vel helst bra! Gleder meg til å få prinsessen i armene :-)

Har egentlig bare tenkt på det praktiske jeg :-P Typen er på havet fram til 3-4 feb, og vi har termin 7. Så har en sånn plan for "hvem ringer jeg om vannet går" og sånt :-) Hvor skal jeg gjøre av hunden osv :-P

Har tenkt litt på sånn føde krakk jeg, noen som har prøvd det eller ? Ellers så tror jeg kanskje jeg vil prøve litt lystgass og kanskje vann som smertelindring :-)

Har ikke tenkt så mye på hvordan det egentlig vil bli, gleder meg bare voldsomt til å møte sønnen min :-)

Er klar ja!
Gruer meg ikke i det hele tatt, men kjenner jeg meg selv rett så får jeg nok litt angst når vi skal kjøre til sykehuset. Vi har en times kjøring dit så jeg har god til til å grue meg på :P
Men det går nok bra. Er så spent på å møte gutten vår :)
Er ikke helt klar med tanke på alt utstyr til han, mangler bilstol og seng.
Tror hodet mitt driver å stiller seg inn på babyvåking ettersom jeg kan sove to timer på natta for så å ligge våken i seks timer for så å sove fire timer igjen osv... hurra.

Jeg er veldig spent på fødselen, men gruer meg ikke. Men blir at jeg grubler litt mere over det når alle andre som har født skal fortelle skrekk historier osv. Det kjenner jeg at jeg blir veldig lei av.

jeg GRUER meg!!!

Jeg er ganske godt forbredt på fødsel og gleder meg masse til å få oppleve det igjen  Sist fødsel var helt fantastisk, så håper denne fødselen blir like bra
Fødte i vann sist, og håper på å gjøre det denne gangen også..

Back
Topp