Psykisk helse

• Trådstarter Trådstarter Gunnn
  • Opprettet Opprettet
G

Gunnn

Guest
Hvordan er deres psykiske helse?
Er dere mye sliten? Har du overskudd til å gjøre det du vil i hverdagen?

Noen som har diagnose?

Vil si jeg har en god psykisk helse. Men det betyr ikke at jeg er på topp hele tiden.
Er en del sliten av jobb og ting jeg må gjøre i hverdagen, og har absolutt ikke overskudd og energi til å gjøre alt jeg kunne tenkt meg.

Har lært meg etterhvert å prioritere. Jeg kan fint pusse opp, jobbe fullt og være super mamma en lang periode, men da kan jeg risikere at kroppen sier stopp. Jeg må tenke «godt nok»
Kjenner mange som er konstant slitne, og på grensen til utbrent.

Har man dårlig psykisk helse dersom man er sliten? Man blir jo gjerne sliten av 100% jobb, hus, hjem og barn som skal følges opp. Ser ikke på det som psykiske problemer.

Jeg har flere diagnoser, men føler meg veldig frisk. Gjort det de siste 3-4 årene :)
Blir sliten til tider, ja, men vet hva som funker for meg når det gjelder å hente seg inn igjen.

Har topp psykisk helse og hatt det i mange år. Hatt en liten knekk i forbindelse med evigvarende oppkast i svangerskapet, men den var mye mindre enn jeg ville trudd den skulle bli. Nå er det bare uker igjen og jeg er superpositiv!

Hvordan er deres psykiske helse?
Er dere mye sliten? Har du overskudd til å gjøre det du vil i hverdagen?

Noen som har diagnose?
Jeg fungerer :hilarious:
Nei, altså, jeg er høyfungerende med generell angst, sosial angst og diverse spiseforstyrrelser :p
Jeg kan bli veldig sliten i tunge perioder, da er det som om hodet og kroppen bare gir opp.
Fordi ting har vært veldig tøft utenpå de psykiske utfordringene jeg har de siste to årene har jeg valgt å bytte jobb og bli ferdig med pendling nå som vi snart er i gang med prøverør :)
Så med pendlingen og tunge perioder så orker jeg sjeldent alt jeg helst skulle ha rukket, men har lært meg å prioritere og være glad for det jeg får til :)

Back
Topp