"psykisk forberedelse" til fødsel

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Noen som har noen gode tips til å "psyke" seg opp til fødsel? Med 2 dager til termin så føler jeg meg aldri helt klar(vet ikke om man noen gang blir det)[emoji28]sist ble jeg så lei på dette tidspunktet at jeg "ga opp" at baby ville ut, sluttet litt å grue meg og neste dag gikk vannet.. Så da er man jo plutselig igang! Hver gang jeg har følt meg klar til fødsel denne gangen har jeg fått sjokkbeskjeder med sykdom i nærmeste familie(+miste hunden vår), så da har jeg hatt så mye andre tanker i hodet før jeg har klart å fokusere på fødsel igjen..ser hvertfall fram til et veldig positivt sykehus opphold snart [emoji57]

Jeg tenker at det kanskje kan være litt som når jeg har planlagt en lang løpetur, hvis jeg tenker for mye på den på forhånd, så føler jeg meg nesten litt sliten før jeg starter. Bedre å bare ha bestemt at jeg skal, og så ikke tenke på den før skoene er på og spillelisten er i gang.

Like greit å ikke tenke for mye på det før det starter, for man får gjerne mer enn nok av styrkeprøven mens det står på!

Håper du rekker å komme deg litt etter mye vondt før termin :Heartred

Høres bra ut det egentlig.. Har liksom blitt "avbrutt" av å bli klar til fødsel så mange ganger nå at må nok bare hoppe i det.. Og vet jo ting ikke sikkert blir som man tenker[emoji28] prøver sove og slappe av så mye som mulig dag og natt her nå ig begynner hvertfall ikke med husvask som sist

Jeg bestemte meg for noen dager siden at jeg skal sjekke inn med meg selv hver morgen og hver kveld før jeg legger meg om jeg føler han kommer i dag (termin var i går 4.Mars). Om jeg ikke føler det skal jeg gjøre mitt beste å stole på det [emoji6] Det fungerer egentlig veldig bra [emoji4] Håper du får en fin fødsel og ventetid!

Er førstegangsfødende, med termin i august, så her kan jeg nok lære ett og annet selv tror jeg:) Lykke til med fødsel, håper du får hentet deg inn litt før du skal til pers!:)

Jeg lurer på om jeg skal se litt på fødeavdelingen, er på en dag overtid nå og sitter med følelsen av at jeg ikke skal føde.. redd for å få panikk og ikke klare å puste riktig

Ser litt på Fødeavdelingen nå, men ble brått usikker på om det hjelper på fødelysten altså [emoji85] Får litt angst og blir litt rørt på samme tid....

Ser litt på Fødeavdelingen nå, men ble brått usikker på om det hjelper på fødelysten altså [emoji85] Får litt angst og blir litt rørt på samme tid....

Ja hehe enig [emoji28] usikker på om det beste bare var å gå inn i det uten å ha tenkt mye over det eller å forberede meg [emoji51]

Back
Topp