Psyken gjør deg kvalm....

NasseNøff2014

VenterJente2014
Jeg vet ikke hvordan dere damer har det under graviditeten..

Men er det noen som føler ekstrem kvalme og dårlig av alt tankene og beskymringene rundt graviditeten og det dagligelivet?

Jeg har noen dager jeg våkner opp av all beskymringer som;

- Svangeskapet - om alt går bra med ungen i magen...
- Samvittigheten som gnager for hva som må gjøres
- Økonomi - Alle nav papirer som må fylles og sendes
++++++++

Hvordan takler dere dette?

Jeg prøver å finne roen, men føler liksom hjertebank - og dette kan ikke være bra for ungen.....
Blir nesten deprimert av all beskymringene.....

Noen som har gode råd for hva man kan gjøre....
 
9 av 10 bekymringer blir det aldri noe av. Ta tak i de tingene du kan gjøre noe med, en ting om gangen. Sett deg inni regler, og fyll ut ett og ett skjema, dermed letter noe av samvittigheten over alt det som må gjøres og bekymringer over økonomi, siden papirene til NAV da blir fylt ut. Angående svangerskapet, så er det vel bare slik det er? Den bekymringen er kanskje tillagt oss fra naturens side for å holde vårt fokus og bevissthet på den lille i magen? Men bruk forumet, del dine tanker o g bekymringer, snakke med jordmor, lege og andre gravid/kvinner som har vært gravide <3
 
Bekymret meg også MYE , men tenkte at det var normalt jeg skulle bli mamma og bare å gjøre seg klar for bekymring resten av livet hehe :p men enig med hu over, fyll ut et og et skjema. Ang bekymring i Sv. Skapet bedret dette seg for meg etter 12.uker og etter 25 uker (eller 26? Husker ikke men i allefall når barnet har ok sjans til å overleve ute) ble det igjen mye bedre :)
Hjalp meg også å tvinge meg til å tenke på noe annet , ikke bare bli liggende å bekymre meg for ting ble ikke bedre av at jeg stresset nei det kom bare ekstra stress.
Men ja ble ekstra kvalm da jeg ble fanga i huet litt for lenge av gangen.

Og alt som må gjøres; når du er gravid er det du "må" gjøre å ta vare på deg selv. Annet kan vente og du kan gjøre ting som gjør deg godt :)
 
Back
Topp