Psoriasis

eirin2

Glad i forumet
Noen som har små som har det?
Har det selv, og nå ser det ut til at snuppa på 5 mnd har fått det også.
For meg er det enkelt å behandle, trenger bare et kvarter i solarium noen ganger.
Men dette er såklart ikke et alternativ for små, så hvordan behandles det?
Lar de det bare være sånn?[:-]

har ikke sett annet enn skurv på mi jente foreløpig. Og melkeskurv i hodet og sånn.
Ingen tegn til psoriasis så tidlig. Fikk ikke så tidlig selv heller. Både jeg og pappa slo det ut ved stress når vi var eldre.
Jeg og BF har begge psoriasis i forskjellig grad.

Det beste for utslett er luft og gjerne smøring med a-krem f.eks.
Plages ikke babyen hadde jeg bare latt det være.

Jeg mistenker at småen har fått det. Til min store sorg:(. Forløpig bruker vi bare locobase repaire på flekkene, krever litt innsats, men det virker til en viss grad ser det ut som.

Eg har det i hodebunnen, og krysser fingrene for at snuppen ikke får det!! Men har lest en plass at det er ca 50% sjangse for at barnet for det om en av foreldrene har det! Hvor gamle har barna vore når dere har oppdaga det?

Jeg har [&o]Holder på med lysbehandling 3-5 ganger i uka og er fortsatt ille.
Men ikke vanlig at det slår ut på barn før ved 2 års alder.
Lillemann på 5 mnd har en flekk i bakhodet barnelegen ikke var sikker på om er skurv eller ikke.
smører den uannsett med litt Mildison.

tror ikke det kan være psoriasis???hun er altfor liten enda...

Hadde trodd det var skurv om det var i hodetbunnen. Men hun har "utslettene" på albuene og skuldrene, akkurat likt som meg. Det er derfor jeg er usikker [:)]

Haha foresten, nå føler jeg meg jævla dum... Men; kan det gå over i morsmelka? Huff. For jeg har ikke hatt "utbrudd" på lenge, men de siste ukene har det kommet - og også på Nora.

ORIGINAL: oiskipoiski

Hadde trodd det var skurv om det var i hodetbunnen. Men hun har "utslettene" på albuene og skuldrene, akkurat likt som meg. Det er derfor jeg er usikker [:)]

Haha foresten, nå føler jeg meg jævla dum... Men; kan det gå over i morsmelka? Huff. For jeg har ikke hatt "utbrudd" på lenge, men de siste ukene har det kommet - og også på Nora.

Nei, men det er i genen. Tror det er hormonelt som gjør at det blir ille nå, pluss at amming tar veldig på kroppen.

Er ikke atopisk eksem hun har da? Kommet etter du begynte med fast føde?
Sånn er det her ihvertfall.

ORIGINAL: Durken

Nei, men det er i genen. Tror det er hormonelt som gjør at det blir ille nå, pluss at amming tar veldig på kroppen.

Er over en mnd siden jeg starta med fast føde. Kan det komme så sent?
Hvis dette er tilfelle, hva gjør jeg da? [:-]

ORIGINAL: Durken

Er over en mnd siden jeg starta med fast føde. Kan det komme så sent?
Hvis dette er tilfelle, hva gjør jeg da? [:-]

Barnelegen anbefalte meg å fjerne alt som inneholdt melk og egg fra kosten, smøre utslettet med Mildison og når alt var borte kunne vi prøve med grøt med melk igjen. Jeg begynte med hirse i går, så ikke sett noen effekt enda.
Tok prikktest, men den ga ikke utslag, og gjør vanligvis ikke det heller.

Grøss..

JEg har fått MASSE psoriasis etter fødselen. Hadde før også, men nå er det skikkelig ille.. Håper virkelig at lillingen har arvet pappaens flotte hud!

Men nå skal jeg en mnd i Thailand, satser på at det hjelper på..

Jeg fikk ikke mine første utslett før jeg var 18.

Dette var jeg også redd for at jenta mi hadde fått rundt 4-5 måneders alder, da jeg var på 6 mnds kontroll og legesjekk spurte jeg og fikk til svar at det var i tilfelle det tidligste tilfelle hun noen gang hadde hørt om! Det var med stor sannsynlighet en type eksem, som sannsynligvis ville forsvinne, og nå et halvt år senere har hun ingenting! Smurte godt så det ikke var ble så tørt![:)]

Back
Topp