Psoriasis hos baby

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Noen som har babyer som har psoriasis? Lurer fryktelig på om jenta mi kan ha det, hun har psoriasislignende eksem i hodebunnen.

er det noen der ute i BV-verden som har barn med psoriasis?

MammaKarri82 skrev:
Er det ikke skurv da?

Joa.. kan jo være det forsåvidt. Siden jeg er nokså sterkt preget av psoriasis selv, så lurer jeg jo fryktelig på om hun kan ha det samme. Vet at psoriasis er arvelig.

Men skurv skal jo ikke klø eller være plagsomt. Frøkna her klør, eller hun prøver å allefall å klø (har ikke helt kontroll på armene ennå). 

Hei! jeg tviler sterkt på at så små babyer får psoriasis....Det er nok skurv el.
Har vært plaget med psoriasis selv og mener å ha hørt at dette er noe som starter litt senere i livet om du er utsatt.Mer vanlig er at det bryter ut i puberteten. Men nevøen min fikk det allerede da han var 4 år....

Lillasyster skrev:
Hei! jeg tviler sterkt på at så små babyer får psoriasis....Det er nok skurv el.

Har vært plaget med psoriasis selv og mener å ha hørt at dette er noe som starter litt senere i livet om du er utsatt.Mer vanlig er at det bryter ut i puberteten. Men nivøen min fikk det allerede da han var 4 år....

jepp det er vanlig å få det senere. det er påvirket av mange ting, blandt annet psyken. jeg fikk det da jeg var 4.

ja her har vi barn med psoriasses
Første gang vi merket det var jetnungen her ca 2mnd gammel, Beskjeden vi fikk var at det var svært sjeldent at de fant psoriasses på små barn men enkelte ganger så kunne det skje.
Da jenta her var 4mnd så fikk ho også atopisk eksem og astma da ho var rundt 4-5mnd
Vi fikk utskrevet apolar(hydrokortison krem) til å bruke på elsemen og psoriassesen. Da jenta var rundt 1år så fikk vi valargan pga all kløen, ho klødde seg til blods samme hva vi gjorde
For oss har det hjulpet mye etter at ho fikk valargan. Nå har ho ikke over alt men kun litt på kneet og på skulderen.
Merker at jentungen heslt vil ha minst mulig klær på seg siden ho blir være hvis ho beggyner å svette.

Back
Topp