Psoriasis artritt.

mor te to

Betatt av forumet
Er det noen her som har det?
Jeg har fått foreløpig diagnose "sansynlig psoriasis artritt". (Har psoriasis utslett fra før av).

Hvordan fungerer hverdagen deres med sykdommen?
Har så mange frustrerte tanker rundt situasjonen,er mye trist og lei meg for at jeg ikke strekker til og er så sliten...
Har et barn fra før og et til på vei.

Prøver så godt jeg kan å tenke positivt,men det blir noen tunge dager.
Kjenner ingen med sykdommen,så jeg føler meg litt "ensom".
Noen som vil dele litt erfaringer?

Jeg har.

Hvis du lurer på noe, så bare send meg en pm, så kan jeg skrive til deg der i morgen. Har ikke tid i dag desverre.

Så sært.. Jeg sjekka opp om dette på nettet tidligere i dag fordi jeg har det i slekta, og er svært utsatt for å få det, og har begynt å få så mye smerter i leddene.[8D]

Tviler på at jeg har det da, men..

Sorry for trådkuppingen. Ble en dytt da, om ikke annet[8D]

Jeg har ikke, men mannen min har hatt det i 15 år nå, med medisiner så klarer han seg veldig bra:) nesten ikke noe synlig og lite vondt, men sykdommen har utviklet seg mye, så er selvsagt bevisst på at det kan endre seg fort. Men som sagt, han har veldig god virkning av humira medisinen:)

Det står litt her, vil tro at det kanskje kan gi noen svar.

http://www.revmatiker.no/Plager/Diagnoser/Psoriasisartritt

psoriasis.no har masse info, og kan hjelpe deg å finne likesinnede..

Min lillebror hadde det samme som deg. Det begynte med psoriasis utslett før det forsvant og gikk inn i leddene hans istedet.
Han måtte ta Ibux daglig og cellegiftkur en gang i uken, på et tidspunkt annenhver uke. Han var også inne på sykehuset flere ganger og fikk kortison rett inn i leddene, tilslutt gikk de over til kortisontabletter eller noe..

Hos han forsvant det faktisk. Han var lei av medisinene han måtte ta og ville tilsutt ikke mer, så han sluttet og alt var borte.

ORIGINAL: Bare Kari

Så sært.. Jeg sjekka opp om dette på nettet tidligere i dag fordi jeg har det i slekta, og er svært utsatt for å få det, og har begynt å få så mye smerter i leddene.[8D]

Tviler på at jeg har det da, men..

Sorry for trådkuppingen. Ble en dytt da, om ikke annet[8D]

Krysser fingrene for at du ikke har det,Kari! Uansett;vondt i leddene er ikke godt-så god bedring!

ORIGINAL: SoloR

Min lillebror hadde det samme som deg. Det begynte med psoriasis utslett før det forsvant og gikk inn i leddene hans istedet.
Han måtte ta Ibux daglig og cellegiftkur en gang i uken, på et tidspunkt annenhver uke. Han var også inne på sykehuset flere ganger og fikk kortison rett inn i leddene, tilslutt gikk de over til kortisontabletter eller noe..

Hos han forsvant det faktisk. Han var lei av medisinene han måtte ta og ville tilsutt ikke mer, så han sluttet og alt var borte.

Så fantastisk! Håper det forblir borte!

ORIGINAL: merete_80

Det står litt her, vil tro at det kanskje kan gi noen svar.

http://www.revmatiker.no/Plager/Diagnoser/Psoriasisartritt

Her står det bare fakta,ikke så mye å finne om personlige erfaringer og hvordan forskjellige mennesker takler hverdagen med sykdommen..,men takk for linken. [;)]

Back
Topp