Psoriasis artritt

Liidsi

Elsker forumet
Noen som har dette? Eller kjenner noen som har det? Hva slags plager har det gitt og hvilke ledd er mest rammet?

Legen mener jeg har fått det. Har store problemer med leddet i venstre kne. Ankelen på venstre siden og begge albuene. Har også vondt og er stiv i rygg/hofter og bekken. Er veldig ubehagelig må jeg si.

jeg har det oxo. fikk det som 17 åring[:(]  begynte med et vondt kne som bare fylte seg med væske, så de senere årene har jeg fått det i de fleste ledda, spesielt knærne og henda.

jeg har det på 2 fingre i hver hånd.. de blir hovne, og jeg kan ikke bøye dem.. får kortison injeksjon 1-2 ggr i året, og legen sørger for å suge ut gulvæske med nål om jeg har fått det også ut i leddene.. Det er illvondt [&:] men gudskjelov begrenset .. Din høres ut som mer ekstrem variant kontra min, unner ingen de vondtene[&:][:(] God bedring til deg

ORIGINAL: rutha tutta

jeg har det oxo. fikk det som 17 åring[:(]  begynte med et vondt kne som bare fylte seg med væske, så de senere årene har jeg fått det i de fleste ledda, spesielt knærne og henda.

Hvordan fungerer du i hverdagen? Hva slags behandling får du? Har det blitt verre etter hvert som tiden har gått? Er du i arbeid? Dette er ganske nytt så har ikke fått behandling enda. Venter på svar av noen røntgenbilder som er tatt. Skal ta mr i mai så er ganske spent.

ORIGINAL: Hilly77

jeg har det på 2 fingre i hver hånd.. de blir hovne, og jeg kan ikke bøye dem.. får kortison injeksjon 1-2 ggr i året, og legen sørger for å suge ut gulvæske med nål om jeg har fått det også ut i leddene.. Det er illvondt [&:] men gudskjelov begrenset .. Din høres ut som mer ekstrem variant kontra min, unner ingen de vondtene[&:][:(] God bedring til deg

Shit[:o] hørtes ikke noe godt ut. Har ikke hatt problemer med fingerleddene enda. Håper jeg ikke får det heller er vondt nok med de leddene som er problemet nå.

ORIGINAL: Liidsi

ORIGINAL: rutha tutta

Hvordan fungerer du i hverdagen? Hva slags behandling får du? Har det blitt verre etter hvert som tiden har gått? Er du i arbeid? Dette er ganske nytt så har ikke fått behandling enda. Venter på svar av noen røntgenbilder som er tatt. Skal ta mr i mai så er ganske spent.

jeg fungerer greit i hverdagen egentligen, har gått på medisiner ( metrotexate). mitt har har blitt værre med årene ja. Er under utredning gjennom nav ettersom jeg ikke fungerer i det jeg er utdannet som. håper alt ordner seg og at du får bra behandling [:D]

En venninne av meg har det, hun blogger litt om det her:

http://blogg.andreboller.com/

Snakker om annet også, men det er en tag der...

Back
Topp