Pseudotvillinger

SaraB

Flørter med forumet
Har "nettopp" født ei nydelig jente, og fant nylig ut at har blitt gravid igjen! :love017
Noen andre med kort mellomrom mellom svangerskapene? Hvordan gikk/går det? Tøffere eller lettere enn det forrige?

Har fått 3 barn på 3 år (3 år og 4 mnd for å være helt presist). Eldste er nå 5 år. Svangerskapene var røffere med nr 2 og 3 for da hadde jeg små som trengte mammaen sin og kunne ikke legge meg ned når jeg ville. Men jeg hadde mer erfaring med å være gravid så kunne være mer i forkant både når det gjalt jobb og hjemme. Samboer hjalp også mer til med husarbeid, matlaging o.l når jeg var gravid med med nr 2 og 3 det hjalp også mye.

Gratulerer så mye med ny graviditet :Heartpink
Jeg ble gravid igjen da jenta vår var 7 måneder. Denne graviditeten er desidert hardere enn forrige, jeg har ikke like gode muligheter til å slappe av og sove etter jobb feks som jeg hadde sist.

Nå som jeg nærmer meg termin er det enda tyngre :hilarious: Jeg har ekstremt med kynnere (vært plaget med det hele svangerskapet), og kan ikke leke like mye på gulvet med 1-åringen som jeg helst vil (pga str på magen og vondt i bekken). Denne gangen er det derfor mye dårlig samvittighet ute å går fordi jeg føler at svangerskapet hindrer meg i å gi all den oppmerksomheten som hun fortjener, hvertfall nå på slutten.

Her er mine barn 11 1/2 år, 9 år, 5 år, 2 år 3mnd, 8 mnd, og venter en rundt 6 februar:Heartred Så de tre minste har jeg fått under 3 år. Blir ca. 14 mnd mellom minsten og baby.

Har "nettopp" født ei nydelig jente, og fant nylig ut at har blitt gravid igjen! :love017
Noen andre med kort mellomrom mellom svangerskapene? Hvordan gikk/går det? Tøffere eller lettere enn det forrige?

Er nesten 18mnd mellom mine jenter, gjekk heilt strålende! Andre svangerskap var mykje lettere og med mindre plager enn det første (var 23år når eg først blei gravid), og tida fram til nå (dei er 6år og 7år) har vært magisk fra a til å. Er faktisk ikkje ein ting eg kunne sagt som var negativt med det, og ein million fordeler og positive erfaringer ❤
Er gravid igjen nå, og kommer til å prøve å få to tette igjen :D

Mye mer plager i andre svangerskap, tøff barseltid. Men nå er det supert med to tette. Har fått 3 barn på under 4 år. Eldste er 4,5 nå

Gratulerer med ny spire på vei!

På 20 mnd fikk vi 3 barn. 7 minutt mellom de tetteste :p
Begge svangerskapene var tøffe fysisk. Tvillingsvangerskapet var også tøft psykisk grunnet reel risiko for både det ene og det andre.
Tungt å springe etter en 1 åring samtidig som man har alvorlig bekkenløsning og tung og stor mage å bære på.

Heller to tette enn to med stort mellomrom. Vi har også ett eldre barn, 7 år før det kom søsken.
De tette barna har mye underholdning, glede og selskap i hverandre. (blir endel krangling og skriking òg). Barnas personlighet har mye å si ift om det blir lett eller utfordrende.

Lykke til :)

Det er heldigvis ikke noe fasitsvar på det :joyful:

Min nr 2 fikk jeg da nr 1 var 15 mnd, hn ble alvorlig syk over noen måneder som baby og har nå 13 år etter varige mén, så det ble ikke som vi hadde sett for oss - på så mange måter.

Så, da de var bittesmå.. skulle jeg ønske jeg ikke fikk de så tett. Nr 1 ble forsømt følte jeg og hn var for liten til å forstå.

Men likevel.. man angrer aldri på de skattene man får:Heartred

Har 14 mnd mellom mine jenter :) 2018 og 2019.
Er nå gravid med nummer 3. hva kaller man det da? Triluelinger? :hilarious:

Er det bare svangerskapet du lurer på, eller også tiden etter? :shy: Det er 11,5 mnd i mellom mine to første. Det var ikke verre enn et annet svangerskap. Hadde de samme plagene, bare at de kom fortere den andre gangen. Uansett har jeg elsket å gått gravid begge gangene :) Å gå gravid ga meg litt dårlig samvittighet på slutten med tanke på babyen jeg allerede hadde, fikk ikke vært like mye tilstede følte jeg.

Nr to kom 36+5. Det er en liten risikoøkning med for tidlig fødsel når det er kort tid mellom svangerskapene.

Back
Topp