Pseudotvillinger... Flere?

AnneC84

Forumet er livet
Her er nr 1 bare 7 mnd, det blir vel 14-15 mnd mellom han og lillebrøster. Han er født 13.05.11, og nå har jeg termin i begynnelsen av august 12.

Blir livat med så tette ja! :) Men det blir nå bra også. Har fått mest positive reaksjoner, men bestemoren og moren til sambo er bekymret, synes det er for tett. HVEM sier til noen som skal få så tette "åh, du vet ikke hva du går til, du kommer til å få sjokk, dette blir slitsomt for deg"!?!?! Det er så unødvendig! Ja, det kommer til å være hektisk, men det kommer også til å være herlig, og det herlige veier opp for det hektiske.

Det er ikke engang 11 mnd mellom storebrødrene mine, og mamma var alene med dem fra de var 2/3 år. Hun sier at det selvfølgelig vil være mer å gjøre, men man vokser med oppgaven når man får den, ikke noe problem. DET liker jeg å høre. Klarer selv å tenke meg til hektiske netter ;) Vil heller høre "dette klarer du helt fint"...

Flere med pseudotvillinger? Hva tenker dere?

PS: Pseudotvillinger kalles det om det er mindre enn 2 år mellom søsken.

det ordner seg nok! Her blir det ikke to tette iallefall, snuppa er nesten 5 år når neste kommer (skiller bare 3 mnd,så er hun 5) Jeg syntes det var litt i det meste laget, men grensa mi går ca der da..man kan ikke alltid planlegge som man tenker.. ideelle hadde vært 3 års forskjell ca..
Jeg hadde ikke orket tanken engang på to så tette, og kjenner jeg er glad det ikke er meg, for da ville jeg til slutt fått et nervesammenbrudd eller noe, og rett inn på psykriatisk hehe... Desutten er jeg glad jeg fikk ha babyen min som baby i fred, og bli ordentlig "kjent" med henne før en ny baby kommer.. Da ser jeg for meg en stolt storesøster som hjelper meg mer enn hun blir en "byrde"

Her er gutten min født 27/2 i år, så blir ganske tette :o) Hvis jeg får beholde, bf truer med selvmord og familien hans anklager meg for å ha lurt ham og at jeg blir ansvarlig for hans død ;o(

surrehodet skrev:
Her er gutten min født 27/2 i år, så blir ganske tette :o) Hvis jeg får beholde, bf truer med selvmord og familien hans anklager meg for å ha lurt ham og at jeg blir ansvarlig for hans død ;o(

sært....haha,sorry altså, men det er jo latterlig.. La han ta livet sitt da..han har det sikkert bare i kjeften..*klem*

Detta klarer du helt fint!! 

Jeg er sikker på at jeg klarer meg helt fint, jeg. :) (Og kan ikke se for meg at jeg skal se på Calle som noen byrde fordi om han bare såvidt ikke er baby lenger når nr 2 kommer ;) )

Bet blir vel bare fantastisk med to småttiser vell!!!
Vi begynte å prøve på nr to nesten med en gang Pia var kommet ut, nå skulle neste la vente på seg da for hun har blitt 2 år nå... Ikke alt går som planlagt:)  Masse lykke til med den voksende magen:))

Fjärild skrev:
Jeg er sikker på at jeg klarer meg helt fint, jeg. :) (Og kan ikke se for meg at jeg skal se på Calle som noen byrde fordi om han bare såvidt ikke er baby lenger når nr 2 kommer ;) )

Nå skrev jeg byrde i gåsetegn da, tror du godt skjønte hva poenget mitt med den setningen var ;)

Jafseslafsaslappfis skrev:

Fjärild skrev:

Nå skrev jeg byrde i gåsetegn da, tror du godt skjønte hva poenget mitt med den setningen var ;)

Jada... Har bare alle piggene ute :) 

D er 11 mnd mellom meg og tvillingsøsknene mine;) hektisk mn vi har vært bestevenner hele livet:) får mye ihjen for det. *sniker fra sept12*

MissAske skrev:
D er 11 mnd mellom meg og tvillingsøsknene mine;) hektisk mn vi har vært bestevenner hele livet:) får mye ihjen for det. *sniker fra sept12*

Å herrefred! Hektisk :p Også jeg som synes MAMMA har hatt en heftig jobb med 2 på 10,5 mnd - også sier du 3 på 11 mnd?? HAHA! Dette kommer til å gå strålende, jeg har jaffal en som kan gå og kanskje prate litt når neste kommer! :D

Forresten leste jeg engang en reportasje om ei som etter mange år endelig ble gravid ved ivf, og fikk ett barn. Etter fødselen begynte hun selvsagt ikke på prevensjon (hadde jo aldri trengt det) - og oppdager etter noen måneder at hun er gravid igjen! Så viser det seg at det er eneggete TRILLINGER, som da selvsagt kommer en del før termin. Så hun fikk FIRE barn på 10 mnd :p

Klarer hun DET, klarer jeg to med 14-15 mnds mellomrom :p

Hadde det vært opp til meg, hadde det også vært 18-24 mnd mellom våre. Men gubben var ikke enig, og det er forsåvidt greit siden jeg er mye dårlig. Nå blir det to år og fire mnd, og det er ikke så verst egentlig. Håper de blir gode venner da, var primært derfor jeg ønsket så tette! :)

Jeg skulle egenntlig til Danmark (for donorbarn) om ca 1 år jeg....Nå gikk det ikke helt som planlagt kan du si, jeg ville ikke ha noen bf,og definitivt ikke den samme :/ Men da skulle jeg ikke hatt dex med ham,dum som et brød!!!

Men må si jeg får litt hetta når jeg tenker på det, og jeg er jo alene. Men dette barnet må jeg kjempe slik for at alt annet blir overskygget. Men hender jeg ser på gutten min og tenker "å gutten min,hva er det mamma gjør mot deg". Men de kommer nok til å få mye glede av hverandre og :) Og det blir ingen småleker liggende rundt omkring som nr 2 kan kveles av, ikke så galt osv ;)

Back
Topp