Pscos noen andre her med det?

Syndromet

Blir kjent med forumet
Endelig fant jeg veien inn til bv igjen etter det ble nytt her emoticon

Har akkurat vært hos GU og funnet ut at jeg har PCO(S).

Vi har vært utrolig heldig med de 2 barna vi har, så nå er det vektnedgangen jeg er mest spent på.

Noen her som har dette?
Generelt hvordan er det?

Dere som har fått metformin, hvordan har den virket på deg?

Lykke til alle prøvere med pco(s), vet hvor vanskelig det er emoticon

Ja, det har jeg.. Og har og vert veldig heldige med de to vi har fått..! Legen min mener det er vektnedgangen før graviditetene ene og alene som har gjort at jeg har klart å bli gravid på egen hånd.. Legen min anbefalte meg å kutte i karbohydratene, og har hatt veldig god effekt ifh til vektnedgang.. De med pcos tåler veldig dårlig karbohydrater pga insulinresistens.. 
Metformin gikk jeg på en kort stund og den gav meg plutselig regelmessig menstruasjon, men jeg blei så dårlig av de at jeg slutta.. Så jeg har ikke så mye erfaring med den.. :-)

Jeg har pcos og sliter med å bli gravid. Har prøvd metformin, men ble dårlig av de og hadde ingen spesiell effekt av de. Vurderer å gi de en sjanse til nå sammen med pergo, som jeg og har prøvd flere kurer av.
Har prøvd å gå ned i vekt også, men det er desverre ikke så lett.
Lavkarbo er visstnok bra for oss, men jeg har ikke prøvd for jeg tror ikke det er for meg.
Det er mange med pco(s) som får barn så det er jo ikke helt håpløst heldigvis! :)

Tusen takk for at dere delte det med meg :)

Men hvordan dårlige ble dere av de?

Jeg fikk skikkelig vondt i magen tidlig i natt og måtte fly på do flere ganger frem til kl 12 til morgen. Fin for nå. Tenkte først det var omgangssyke men tror heller dt var en bivirking.

Fikk beskjed at jeg skulle ta de til mat (morgen og kveld) og det har jeg gjort. Spiste taco igår, kanskje jeg ikke skulle gjort det :) hehe!

Kunne godt tenkt meg å lære mer om hvordan jeg skal spise googler jeg så leser jeg alt for mye rart. Så er det noen bøker jeg kan lese om hva jeg ikke skal spise, hvilken mat jeg finner det i o.l?

Ja, desverre så har jeg det

Her fikk jeg det etter at eldstejenta ble født. Etter å ha vært slank hele livet gikk jeg opp 25 kg på bare noen mnd.. BLÆÆ!!!
Når hun var 2 år begynte vi å prøve på nr 2. Ingenting skjedde. Gikk på pergotime, fikk eggløsning men ingen baby.
Gikk iløpet av 1 år ned 20 kg og har nå en BMI som varierer mellom 25 og 26.. Så ligger litt på overvekt enda.. Men helt nederst da..
Fikk prøverør og mini satt på 1.forsøket! Og det tiltross for at vi bare hadde 1 egg som kunne brukes!
Fikk regelmessig mens og eggløsning etter fødselen, tenkte vi skulle prøve på nr 3. Men ikke snakk om at det klaffet nå heller til tross for at vekta er stabil og jeg har eggløsning. Så nå har vi gitt opp siden prøvingen tar opp for mye av livet mitt, og jeg rett og slett blir deprimert av det. Så nå er vi fornøyde med de 2 vi har

Glemte å skrive at det var lavkarbo som gjorde at jeg endelig greide å gå ned i vekt. Har ikke prøvd metformin, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Greier ikke å leve fast på lavkarbo, men prøvder å begrense inntak av godteri, poteter, ris og brød

Jeg brukte Metformin i 2,5 år før jeg ble gravid(ivf), og det fungerte på en måte..tok det verste liksom.

MEN, jeg vil heller anbefale Krom! 3-4 tab om dagen fungerer mye bedre enn Metformin, og helt uten bivirkninger! emoticon

Gevita har en boks med 100 tab til 120-130,- Dyrere enn Metformin, men så mange andre fordeler!

Og, karbohydrater er fy-fy for damer med pcos!!

Back
Topp