Pruting på finn.no

Mrs Stupedama

Betatt av forumet
Er det vanlig å prute når en kjøper brukte ting på finn.no? Jeg har betalt den summen som er oppgitt de gangene jeg har kjøpt noe, har ikke kommet på at en kan prute. Dersom det står "gi bud" er det jo greit, men ellers har jeg betalt det de har skrevet.

Vi har lagt ut flere ting for salg i det siste, og folk kommer med skambud i ett sett. Jeg fikk en skikkelig fornærmende melding da jeg ikke ville gå ned i pris for noe gravidutstyr jeg skulle selge. Da var ny pris 2800, jeg hadde satt 500 for det. Trodde det var billig nok i utgangspunktet!

Dersom det er vanlig å prute, bør vi vel sette prisen en del høyere enn det vi egentlig syns er nok framover.

Hva gjør dere? Pleier dere prute?

Jeg solgte ei vogn på Finn, og kjøper prutet den ned 300 kr. Jeg reagerte ikke noe på det, egentlig... Synes det er lov å prøve seg. (Jeg godtok budet da)

Klart det er lov å prøve seg.:) Syns bare det er greit å vite om det er veldig vanlig å prute. For hvis det er det som er "kulturen" er det jo greit å tilpasse seg og sette prisen litt opp i starten. Hvis de fleste uansett forventer at en skal gå ned i pris.

Klart man kan prute. 

Jeg pruter på finn. Jeg snakket meg til lavere pris på Babyproffsen i Sverige for vogn når jeg kjøpte ALT av utstyr til. 

Har snakket meg til bedre pris på oppvaskmaskin på Elkjøp.....

;-)

Trodde "alle" prutet på finn jeg..?

Jeg har hvertfall satt prisen på alt jeg har solgt litt høyere, og det er alltid blitt prutet ned igjen.

Det forklarer jo de skyhøye prisene på brukte ting i tilfelle.

Jeg pruter nok ganske ofte, men hvis jeg ser at prisen allerede er veldig lav pruter jeg ikke.
Ser også ann hvor lenge tingen har liggi ute, er det en "gammel" annonse eier jeg ikke skam:P

Hvis jeg skal selge noe og prisen allerede er veldig lav sier jeg bare at den er ferdig prutet hvis noen prøver å få det billigere, men noen ganger har man jo litt å gå på. Men vi ser veldig ann hva andre selger samme varen for også legger vi prisen bittelitt under det, da går varen fort;) Da pruter ikke folk noe særlig heller, for de føler at de gjør et kupp;)

Jeg har ofte pruta på ting jeg har kjøpt via finn.

I vinter kjøpte jeg en vognpose som låg ute til 500, sendte sms og spurte om jeg kunne få den til 400. Det gjorde jeg!

Mykje som er overprisa innpå Finn.no så ja,eg er en av dei som pruter:)
MEN,gjir saklige bud... ikkje drit bud:D

Mykje som er overprisa innpå Finn.no så ja,eg er en av dei som pruter:)
MEN,gjir saklige bud... ikkje drit bud:D

Jeg har prutet et par ganger, men stort sett så ser jeg etter ting som ikke er overpriset fra før. Selv legger jeg meg litt lavere i pris enn andre, slik at jeg heller får solgt litt raskere, enn å vente lenge. Og da sier jeg det bare som det er, at jeg er billigere, så ingen pruting. (men selvfølgelig, har annonsen ligget i ukesvis må det være lov å prute)

Jeg ser an prisen. Syns jeg prisen er grei, så gidder jeg ikke prute for å prute.

Men har jaktet på et newborn-set fra stokke. Det har nypris 999kr, og ligger gjerne ute på finn til 800. Da har jeg sendt melding og spurt om de vil selge det til 600kr. Er jo bare for selger å avslå budet.

Back
Topp