Provosert

Frk.Cupcake

Forelsket i forumet
Fyyyy jeg spyr av mange nordmenn etter tragedien i oslo og på utøya.. For det første måten mange hetset og måten mange omtalte muslimer og andre innvandrere på.. Men jeg har et par, en spesielt på vennelista mi på facebook, som nærmest bruker det som skjedde for å klage og skylde på innvandringspolitikken vi har i Norge.. Og han gjør narr av Stoltenberg og har skrevet "imam Jens Stoltenberg" på statusen sin. HVA er galt med å være åpen for andre religioner og folkeslag?? Han verste jeg har på vennelista mi, mener at vi bør sende mange innvandrere ut av landet nå, fordi se hvor lett det var for en mann å bombe regjeringskvartalet og å drepe mange på utøya, tenk da hva alle disse muslimene kan gjøre.. Jeg blir så forbanna!!!! Når skal idiotiske nordmenn lære seg å se forbi religion og hudfarge?! Det er ikke muslimene som er farlige, det er ekstremistene! Enten de er kristne, muslimske eller høyreekstremister! Jeg ante virkelig ikke at dt var så mange rarister iblandt oss... Syns mange nordmenn kan lære litt av hvordan de med en annen etnisk bakgrunn enn norsk har håndtert det som har skjedd, det var blandt annet muslimske ungdommer også på øya som ble drept av en kristen norsk høyreekstremist. Men de har ikke reagert med hat mot hverken nordmenn eller kristne... Dette er sikkert altfor rotete, men trenge bare å blåse litt ut!

De hadde røket fort ut av vennelista mi iallefall... Sånne uttallelser kan bare ikke forsvares.

De fleste har røket ut, han ene har jeg kun fortsatt fordi jeg "krangler" på statusene hans! Men var jo utrolig mange generelt som sa mye drøyt om muslimer og innvandrere før vi faktisk visste hvem som stod bak..

Nå har ikke jeg så mange på vennelista mi, men ingen av de mistenkte eller slang noe om muslimer på noe tidspunkt. Det er jeg ganske stolt av:)

Det kan være greit å sile ut de hjernedøde her, dvs. slike du refererer til. Jeg har for lengst (hvis jeg noen gang har) sluttet å engasjere meg (emosjonelt/bli provosert) i slike mennesker. De treffer ingen nerve i meg. Verre er det om de vier mye av sin tid til sine holdninger, altså engasjerer seg seriøst i slike temaer, politisk/ ideologisk eller på andre måter. Da kan det jo være mer alvorlig. Men idioten ved siden av meg....neh, det blir for mange, rett og slett. Man har da bedre ting å bruke tida si på

Vel, fordelen med at de uttaler seg er jo at man får mulighet til å se hva slags mennesker dette er, og gripe muligheten til å ta til motmæle.
Du får ta oppdraget da.

Helt utrolig hvordan hodet til enkelte mennesker fungerer. :S

Han jeg snakker om her er veldig politisk engasjert.. Men jeg snakker ikke bare om idiotene ved siden av meg, for det var ganske mange som reagerte ganske stygt rett etter eksplosjonen i oslo.

Frk.Cupcake skrev:
Han jeg snakker om her er veldig politisk engasjert.. Men jeg snakker ikke bare om idiotene ved siden av meg, for det var ganske mange som reagerte ganske stygt rett etter eksplosjonen i oslo.

Ok. Det er fint du reagerer og evt slår ned på dårlige holdninger, spesielt etter en slik katastrofe. Jeg svarte muligens for på generell bakgrunn her

Jeg er helt enig med deg, men jeg er dessverre redd for at det er alt for mange der ute (og særlig i "bobla" Norge) som ikke er kalr over at det finnes flere former for ekstremister, ikke bare muslimske...
Grunnen til dette kan vi nok legge mye på media som er fryktelig glad i å trekke frem at "gjerningsmannen er en mann/kvinne med utenlandsopprinnelse" eller at "gjerningsmannen er en muslimsk ekstremist". Blir sjeldent trukket frem saker fra rundt om i verden der kristne ekstremister (eller jødiske for den sakssyld) eller høyreekstremister har gjort grove forbrytelser mot menneskeheten... Og dette skjer, men blir bare ikke lagt vekt på. Så til syvende og sist tror jeg problemet ligger i noen menneskers uvitenhet og redsel for det fremmede og et ønske om å ha en syndebukk og tyr da til det mest "åpenbare" ved en slik handling....

Her mener jeg media har en stor jobb å gjøre i fremtiden, ved å la være å gruppere mennesker på den måten de gjør per nå..

Back
Topp