provoserende....

Guttemammax2

Glad i forumet
Hvert år blir jeg like provosert. Hvert eneste år er det utrolig mye advarsler om å bruke tepper e.l. for å dekke over åpningen på vognen. Men likevel er det utrolig mange som gjør det.
Stakkars små barn. De blir jo overopphetet og får mangel på luft inni vognene :(

Det er helt grusomt å se på!

En Thai dame gikk forby meg endag hun hadde dekka hele vogna og det var varmt. Jeg tenkte skal jeg eller la være og skulle egentelig rekke en buss etter jeg gikk forby henne så tenkte faen heller jeg går tilbake og sier ifra og hun skjønte ingeting siden hun ikke forstod norsk også sa jeg på engelsk kunne ikke forstå heller arghhh pekte på vogna fortsatt forsto ingenting og jeg hadde da mista bussen uansett så vi komme ingen ende herregud ble så irritert. Pga hun ikke forsto meg no norsk no english jeg bare gikk videre. Hva skulle man ha gjort?

Husk bare at det er forskjell på å dekke til vogna og å ha et teppe som dekker den øverste delen av kalesjen, som for øvrig var det Jenny Skavlan hadde gjort ;)
Tror likevel jeg selv heller skal gå for disse forlengerene av kalesjene :-)

Spiller ingen rolle hvor mye man dekker til med teppe. Vert fall ikke når det er bilder de legger ut. Sender helt feil signaler. Da kan hun heller legge ut et annet bilde

jeg hadde et tyyynt hvitt sjal (billigskjerf fra cubus) over for å lage skygge, passa på at det BÅDE var åpning til sidene og at luftingen (mesh) bakover var helt åpen. var ofte nedi og kjente etter OG prøvde å passe på å ha hele vogna i skyggen om jeg kunne.

levna heller aldri sovende baby alene i vogn utenfor butikken. uansett vær.

jeg hadde et tyyynt hvitt sjal (billigskjerf fra cubus) over for å lage skygge, passa på at det BÅDE var åpning til sidene og at luftingen (mesh) bakover var helt åpen. var ofte nedi og kjente etter OG prøvde å passe på å ha hele vogna i skyggen om jeg kunne.

levna heller aldri sovende baby alene i vogn utenfor butikken. uansett vær.

Er det faktisk noen som lar vogna stå utenfor butikken?! Hadde jeg aldri turt! Er jo en baby og ikke en hund..
Tenk om noen tar den...

ImageUploadedByBV Forum1464934429.989818.jpg

Vi har en slik. Funker på alle vognene vi har hatt, og på begge bilstolene... Verdt hver ei krone.

Nå bor jeg på et litt mindre sted, men i bakgården til en kafé her, er det vognparkering, med bord inntil vinduene ved, så du sitter og ser på vogna hele tiden. Praktisk når knerten er vant til å sove ute, og jeg ønsker å være sosial av og til. Men her er det skjermet unna trafikk og forbipasserende. Du hører i kafén om bakgårdsporten åpnes

Lite sted. Er ikke så redd for folkene, men hva hvis jeg ikke får med meg at ungen våkner feks..?

Tror det er vikig og ikke bli for hysterisk også. Det at Jenny Skavlan legger ut bilde der litt av vogna er dekt med teppe synes jeg ikke sender ut feil signaler. Hvertfall ikke når hun påpeker at hun har kontroll på situasjonen og har sørget for at det er god lufting. Selv om vi må være flinke å lære oss hva som kan være farlig og ikke så må vi jo også kunne stole på at andre mødre har litt kontroll også? De man ser som åpenbart ikke vet bedre bør man jo selvfølgelig tipse, men alt i alt så mener jeg vi ikke må bli helt hysterisk og slakte slike som Jenny Skavlan ;)

Tror det er vikig og ikke bli for hysterisk også. Det at Jenny Skavlan legger ut bilde der litt av vogna er dekt med teppe synes jeg ikke sender ut feil signaler. Hvertfall ikke når hun påpeker at hun har kontroll på situasjonen og har sørget for at det er god lufting. Selv om vi må være flinke å lære oss hva som kan være farlig og ikke så må vi jo også kunne stole på at andre mødre har litt kontroll også? De man ser som åpenbart ikke vet bedre bør man jo selvfølgelig tipse, men alt i alt så mener jeg vi ikke må bli helt hysterisk og slakte slike som Jenny Skavlan ;)

Jeg regner med de fleste mødre har såpass innsikt når det gjelder sånne ting. Men det er jo tydelig at alle ikke skjønner tegninga. Da synes jeg hun sender feil signaler. For det er ikke alle som leser henne forsikringen om hvordan hun har gjort det. Noen ser bildet og tenker at så lenge hun kan, kan alle

Back
Topp