Proteinuri i svangerskapet

Tweety

Mammalykke
Noen andre som lekker mye protein i svangerskapet? Problemer med nyrer? Hvordan er oppfølgingen deres i svangerskap?:)

Jeg har svikt i nyrene, så lekker en del. Nå i starten av svangerskapet blir det oppfølging med prøver hver 3. uke, og fra ca oul blir det hver uke. Føler meg godt ivaretatt på nyrepol, kan ringe legen min når som helst på døgnet hvis jeg lurer på noe :happy: forrige svangerskap gikk verdiene for mye opp de siste 2 ukene, men gikk raskt tilbake til det nivået jeg hadde før graviditeten(ikke perfekt, men ok iforhold til tilstanden på nyrene), så nå fikk vi beskjed om at dette svangerskapet må bli det siste viss ikke jeg har veldig lyst på transplantasjon 10 år før jeg har nødt :meh:

Okey. D hørtes ud som samme oppfølging jeg får. Men er du ikke veldig redd for at det kan komme svangerskapsforgiftning når som helst etter uke 20:s
Jeg skal og til nyrepoliklinikken får oppfølging, men hva kan de gjøre/sjekke som ikke fødepoliklinikken gjør? Regner med vi må ofte på ultralyd og ct registrering på fødepoli. Sånn var det ihvertfall sist. Har du høyt blodtrykkforresten?

Jeg fikk sv.forgiftning sist, da i uke 35, men fikk medisiner som gjorde at jeg fikk gå til uke 37. Har litt andre utfordringer i tillegg, så kan ikke gå å tenke på det, da hadde jeg ikke gjort annet :nailbiting: på nyrepol tar de helt andre prøver som følger opp nyrefunksjonen.
UL å ctg blir tatt som på friske, det har ingenting med nyrefunksjonen å gjøre:)
Jeg har diabetes i tillegg, så får en del flere ul pga det:) Blodtrykket mitt er i nedre sjikt, så har ingen problemer med det. Men før graviditetene har jeg brukt blodtrykksenkende medisiner for å få det enda lavere, da dette er mest gunstig for nyrefunksjonen.

Back
Topp