Proteinpulver ?

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Skall begynne spiste sunt og planen er att vi er 2 st som skall begynne springe 3-4 ganger i uken plus så skall jeg begynne trene litt.
så lurer jeg på om noen har erfaring med proteinpulver? Evt vilket merke?

Litt muskler skulle jeg gjerne ønske meg:p

Men proteinpulver er tull.

Spis rikelig med grønnsaker, fisk, kylling, kjøtt. Tren deg opp. Ikke sett målet for høyt - men jobb deg opp mot det.

Jeg begynte kun med kondisjon. 3 ganger i uka. Så begynte jeg med styrke. 2 ganger i uka. Så kjørte jeg 2 styrke Og 2 -3 kondisjonsøkter i uka- dette brukte jeg godt ett år på. Og jeg fikk muskler. På en sunn måte.

Jeg er ikke noe fitnessdronning. Men lykkelig dundre på hundre som gjennomførte både løpetimer og harde styrketimer. Og har igjen før det nå da jeg er gravid, nesten ikke trent en dritt på 5 mnd. Men jeg spiser sunt og til faste tider. Om jeg skulle ha sluttet å trene men fortsatt på f.eks proteinpulver så ville det ha gått galt- forbrenningsmessig.

Skall begynne spiste sunt og planen er att vi er 2 st som skall begynne springe 3-4 ganger i uken plus så skall jeg begynne trene litt.
så lurer jeg på om noen har erfaring med proteinpulver? Evt vilket merke?

så lenge du spiser nok proteiner i kosten, noe å og si alle som ikke er toppidrettsutøvere gjør, er det ikke nødvendig med proteinpulver. Hvis du spiser mer proteiner enn du trenger så lagres dette som fett akkurat som alt annet.

Proteinpulver er fullstendig bortkastede penger. Om du bare skal løpe litt og trene "normalt", har du ikke noe særlig større proteinbehov enn vanlig. Det dekker du helt fint med et normalt kosthold.

Om man skal trene skikkelig tung styrke, mye og ofte, og går virkelig inn for å bygge mest mulig muskler, har man behov for mer proteiner enn "folk flest" - men også da kan man helt fint få dette gjennom kostholdet, ved å spise vanlig mat.

Proteinpulver kan være praktisk for dem som trener hardt og mye, om man ikke gidder lage seg mat. Men nei, ingen trenger faktisk proteinpulver. Det er plenty av proteiner i kjøtt, fisk, egg, meieriprodukter, kornprodukter, og annen hverdagsmat.

Om du inntar mer proteiner enn du faktisk trenger, vil kroppen lagre dette som fett om du går i kalorioverskudd. Det kan også gå litt hardt ut over nyrene om man inntar unødvendig store mengder proteiner i lengden.

Proteinpulver er fullstendig bortkastede penger. Om du bare skal løpe litt og trene "normalt", har du ikke noe særlig større proteinbehov enn vanlig. Det dekker du helt fint med et normalt kosthold.

Om man skal trene skikkelig tung styrke, mye og ofte, og går virkelig inn for å bygge mest mulig muskler, har man behov for mer proteiner enn "folk flest" - men også da kan man helt fint få dette gjennom kostholdet, ved å spise vanlig mat.

Proteinpulver kan være praktisk for dem som trener hardt og mye, om man ikke gidder lage seg mat. Men nei, ingen trenger faktisk proteinpulver. Det er plenty av proteiner i kjøtt, fisk, egg, meieriprodukter, kornprodukter, og annen hverdagsmat.

Om du inntar mer proteiner enn du faktisk trenger, vil kroppen lagre dette som fett om du går i kalorioverskudd. Det kan også gå litt hardt ut over nyrene om man inntar unødvendig store mengder proteiner i lengden.
Takk da satsar jeg på bedre kost. Legger til 2 extra laxmiddager i uken. Elsker lax og blir aldrig lei av det

Back
Topp