Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Litt muskler skulle jeg gjerne ønske megEn ernæringsfysiolog fortalte meg en gang at en trenger ikke proteinpulver med mindre man trener for å få store muskler.Et bra kosthold burde være godt nok.
Litt muskler skulle jeg gjerne ønske meg![]()
Skall begynne spiste sunt og planen er att vi er 2 st som skall begynne springe 3-4 ganger i uken plus så skall jeg begynne trene litt.
så lurer jeg på om noen har erfaring med proteinpulver? Evt vilket merke?
Takk da satsar jeg på bedre kost. Legger til 2 extra laxmiddager i uken. Elsker lax og blir aldrig lei av detProteinpulver er fullstendig bortkastede penger. Om du bare skal løpe litt og trene "normalt", har du ikke noe særlig større proteinbehov enn vanlig. Det dekker du helt fint med et normalt kosthold.
Om man skal trene skikkelig tung styrke, mye og ofte, og går virkelig inn for å bygge mest mulig muskler, har man behov for mer proteiner enn "folk flest" - men også da kan man helt fint få dette gjennom kostholdet, ved å spise vanlig mat.
Proteinpulver kan være praktisk for dem som trener hardt og mye, om man ikke gidder lage seg mat. Men nei, ingen trenger faktisk proteinpulver. Det er plenty av proteiner i kjøtt, fisk, egg, meieriprodukter, kornprodukter, og annen hverdagsmat.
Om du inntar mer proteiner enn du faktisk trenger, vil kroppen lagre dette som fett om du går i kalorioverskudd. Det kan også gå litt hardt ut over nyrene om man inntar unødvendig store mengder proteiner i lengden.