Proteinpulver???

løvelykke

Forelsket i forumet
Er det trygt å drikke proteinshakes når man er gravid?? Finnes jo noen typer proteinpulver som er uten tilsetningsstoffer? Forrige gang jeg var gravid så var jeg fryktelig kvalm og greide ikke å få i meg normal mat med næring. Gikk ned 6 kg på kort tid. Så langt i dette svangerskapet spiser jeg fremdeles mat, men jeg sliter med å holde sulten i sjakk. Sulten=kvalm. Tar ikke mer enn en eller to timer etter at jeg har spist før magesekken hyler igjen, og da orker jeg bare ikke å trøkke i meg mer mat! Har bare drukket proteinshake to ganger, men husker at jeg ble dritmett og holdt meg mett i mange timer! Jeg skjønner jo at proteinpulver aldri kan erstatte næringsrik mat og at det sånn sett ikke regnes som sunt for gravide, men hvis alternativet er potetgull eller ritz-kjeks så er kanskje ikke det så mye bedre??

Hvis det du spiser ellers er ganske sunt og dette kommer som et tillegg i stedet for usunne matvarer høres det ut som det ikke bør være noe problem. Men jeg vet ikke så mye om sånne proteinprodukter da.. Hadde nok tatt en tlf til legen/JM for å være sikker :)

Det står vel kanskje noe på pakka... Jeg har tydd til smoothie med proteinpulver når jeg ikke orker å lage mer mat fordi jeg er sulten hele tiden!

Hadde ikke tatt noe sånt uten å være HELT sikker på at det var nødvendig/ufarlig.

Back
Topp