Proteiner i urinen

VeldreidSkrævadottir

Forumet er livet
Var på kontroll hos legen i dag, og alt var fint, men det var visst 1 i proteiner, eller p-pluss som hun sekretæren skrev i helsekortet. Har fint blodtrykk, og ikke noe i ødem.

Fikk litt angst jeg Har aldri hatt noe utskag på urinen før. Og heller aldri noe med storebror.

Da jeg var inne hos legen fikk ikke han urinprøvesvaret, så han sa jeg bare skulle få hun i resepsjonen som testa til å skrive resultatet på papirene mine. Hun sa var det ikke var noe å tenke på, men dumme meg googla litt da jeg kom hjem, og leste om svangerskapsforgiftning og sånn

Noen som kan fortelle meg noe mere om dette, vil ikke google, for da kommer det bare kjipe ting opp...

hadde det samme forrige kontroll. så lenge man har fint blodtrykk, ikke vann i kroppen og ellers i grei form, så er det ingen fare. tvert imot ganske vanlig i følge min jordmor. hun sa det var nokk at man kanskje har spist lakris dagen før, så kunne det gi utslag.
Så ikke vær bekymret du! [:)]

+1 proteiner i urinen er ikke noe å snakke om. Jeg har hatt det mange ganger, og det har aldri vært noe galt. Det kan feks komme av soppinfeksjon hvis du har det. Men er abolsutt ikke noe å urolige seg for. [:)]

Jeg fikk også utslag på proteiner i urinen da jeg var hos legen sist, men da mente han at det høyst sannsynlig var en uren prøve og at det hadde kommet med utflod i urinprøven. Utflod gjør at det slår ut på proteiner. Jeg hadde lavt blodtrykk og ingen ødemer, så det var derfor han mente det. Har vært og sjekket urinen min i ettertid hos jordmor, og da var det ikke utslag. Så det kan jo være at det var slik med deg også [:)]

Jeg har også utslag på urin, å får beskjed at dette ikke er noe å bry seg om!
Itilleg så finner jeg dette på nett : "Proteiner eller eggehvite i urinen vil si at nyrene, som har som oppgave å rense blodet og sørge for at proteinene holder seg i blodbanen, lekker litt"
Så det er vist ikke unormalt, pga lekasjen! [:)]

Aldri google prøveresultater! [8D]
Men 1+ er ikke noe å bekymre seg for, så lenge alt annet var fint. De burde absolutt ha forklart deg det, da.

1 + og ingen andre symotomer er mest sannsynlig pga forurensing fra utflod. Er veldig vanlig. For å unngå det må man vaske seg med klut rett før prøvetaking, samt sørge for at det er midtstråleurinen som havner i glasset. Med en gang urinen er i kontakt med hud før den havner i glasset, kan man få 1+ på proteiner. Så jeg synes ikke du skal bekymre deg :)

Har hatt både +1 protein og høyt blodtrykk tidligere i sv.skapet og det var visst ikke
noe farlig [:)]

Back
Topp