Proteiner i urinen - er så redd!

augustmor

Flørter med forumet
Rett før helgen fikk jeg påvist proteiner i urinen samtidig med økt hevelse i hender og føtter... Ikke gode tegn!! [:o] Mentalt gikk jeg rett i prematurfødsel og så for meg det mest katastofale. Fikk beskjed om å ringe hvis jeg fikk vodt i hode eller bryst/mage, og ny kontorlltime i dag. Har vært så vanvittig redd i helgen. Helt utslitt!! Da jordmora viste meg en plettfri urinstix i dag og blodtrykket var 115/65 begynte jeg å hikste av gråt. Var så lettet!!! Nå blir det nedtrapping på jobb og noen rolige dager... Huff, så redd jeg er for å føde for tidlig!

Noen andre som har opplevd noe liknende?

Har hatt sf i alle mine 3 svangerskap og legene forventer at jeg får det denne gangen også. 2 av jentene er født i uke 36+ og en til termin. Fra jeg fikk første sykdomstegn til det ble keisersnitt har det i gjennomsnitt gått 6 uker. Har begynt å bli syk rundt uke 29/30. Alle mine jenter er friske og raske, men den første hadde et opphold på neonatal rett etter fødsel da hun var kraftig dysmatur. Veide kun 1555 g og var bare 41 cm lang. Jeg er ikke så redd for sf lenger, men nå vet jeg jo godt hvordan sykdomstegnene arter seg for meg og når jeg må komme meg på sykehuset fortest mulig. Lykke til[;)]

Halloen....
Jeg har Ikkje hatt noe med urinen, Men har har litt høyt blodtrykk, Og ødem....
Fikk beskjed om og være oppmerksom på pannevondt.....
Begynnte og kjenne at Jeg hadde det også, Men det gikk over, Det var nok litt psykisk også... [:D]

Takk for tilbakemelding! Jeg skal prøve å ikke engste meg for mye, men stole på at jeg kjenner kroppen min så godt at jeg vil merke evt. endringer. Har hatt det så fint hittil og håper det blir med denne episoden. Når jeg passerer uke 34 skal jeg puste lettet ut!  Halvannen måned igjen.... [:)]

Jeg hadde no proteiner sist jeg var gravid, og har hatt litt nå, men gikk veldig greit for meg.. ikke no SF hvertfall!! Håper du slipper unna [:)]

*klemmm*

Ikke kjekt når kontrollene ikke går som man vil.
men husk at proteiner KAN være rester fra utflod og lignende.
Jeg har fått påvist proteiner flere ganger (og jeg tisser bare "midten av urinen" i glasset), men ingenting galt har skjedd til nå. Håper alt går bra med deg iallfall! Det trenger ikke være noe galt [:)]

Jeg hadde økende proteiner, høyt blodtrykk og hevelser i hender i ca uke 35 sist. Ble observert i 3 dager, men økte fredeles så ble sendt på sykehus for sjekk.. [&:] Der viste alt å være i skjøneste orden med både den lille og meg. Fødte i uke 38+4, så ble ikke fortidlig fødsel på meg selv om jeg hadde ovennevnte..

Back
Topp